سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۷۷

ستاره علی‌قلی:
مصرف اینترنت همراه همیشه برایم مشکل‌ساز بوده است. آیا راهی وجود دارد که بتوانم مصرف اینترنت خودم را در موبایل به‌صورت منظم چک کنم؟

کلیک:
پیش از این چند بار روش انجام این کار را در کلیک شرح داده‌ایم، ولی اگر این روش‌ها برای شما کارآمد نبوده است، پیشنهاد دیگری داریم. برای این‌که همیشه مصرف اینترنت شما روی صفحه اصلی نمایش داده شود، یک راه ساده برای استفاده از قابلیت‌های عادی اندروید وجود دارد. برای این کار وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و گزینه network & internet را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش Data Usage شوید و گزینه Data warning را انتخاب کنید. این امر موجب می‌شود بتوانید محدودیت مصرف اینترنت را برای دستگاه خود تعیین کنید. محدودیت را روی کمترین میزان ممکن تنظیم کنید. برای مثال صد‌مگابایت را انتخاب کنید. در ادامه وقتی که صد‌مگابایت از بسته شما استفاده شد، پیامی روی نمایشگر نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده رسیدن به محدوده تعیین شده است و در این شرایط گزینه Resume را انتخاب کنید. از این به بعد در نوتیفیکیشن‌های دستگاه شما پیامی نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد چقدر از دیتای محدود شده فراتر رفته‌اید. این مقدار تقریبا برابر با مصرف داده شماست و کافی است صد مگابایت اولیه را به آن اضافه کنید تا مقدار مصرف شما همیشه روی نمایشگر قابل مشاهده باشد. همچنین می‌توانید هر وقت خواستید با برداشتن محدودیت داده، این پیام را از روی دستگاه خود حذف کنید.

ذوالفقار راست‌منش:
آیا روشی وجود دارد که بتوانم مانند تلفن همراه، نور نمایشگر رایانه‌ام را هم بر اساس ساعات روز و شب تنظیم کنم؟

کلیک:
بله برای این کار روشی بسیار ساده وجود دارد که به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز قرار داده شده است. نحوه تنظیم نور نمایشگر براساس ساعات روز و شب بسیار آسان است و برای انجام آن تنها باید چند گام ساده را دنبال کنید.
برای تنظیم وضعیت نور نمایشگر براساس ساعات روز ابتدا منوی استارت را باز کنید. سپس عبارت Settings را در آن جست‌وجو کنید. صفحه باز شده برای شما یک منوی سمت چپ دارد که باید از میان آنها گزینه Display را انتخاب کنید. گزینه Night light setting شما را به صفحه تنظیم این قابلیت می‌برد. در این صفحه می‌توانید این قابلیت را روشن و خاموش کرده، قدرت تاثیر آن را کم و زیاد کنید و حتی با استفاده از قابلیت Schedule night light، ساعت فعال شدن خودکار و خاموش شدن آن را به سیستم خود اعلام کنید.
نکته: به دلیل حفظ سلامت کاربران و عدم تحلیل بینایی پیشنهاد می‌شود همه از این قابلیت استفاده کنند و در صورتی که مدت طولانی در طول روز با رایانه کار می‌کنید، حتما از این ویژگی بهره ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها