ستاره حسینی، بازیگر سریال گیله‌وا از مهربانو می‌گوید

داستان عاشقانه گیله‌وا را دوست دارم

سریال گیله‌وا قصه عشق و فراق در بطن داستانی تاریخی است. عشق‌هایی که به خاطر جنگ از دست می‌روند و از آنها تنها یادی برجای می‌ماند. مهربانو و حسین شخصیت‌های جوان و عاشق سریال گیله‌وا هستند که جنگ سرنوشت‌شان را دستخوش تغییر می‌کند. ستاره حسینی، بازیگر جوان کشورمان که کارش را از 16 سالگی و با بازی در تئاتر آغاز کرده، ایفاگر نقش مهربانو در این سریال است.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۳۲

شما از دانش آموخته‌های کلاس بازیگری فریدون جیرانی هستید. فکر می‌کردید روزی به شکل جدی وارد این عرصه شوید؟
در نوجوانی و از 16سالگی دوره‌های تئاتر را گذراندم. از 19 سالگی نیز متوجه شدم به حضور جلوی دوربین علاقه‌مند هستم به همین دلیل در کلاس‌های بازیگری آقای فریدون جیرانی شرکت کردم. آقای جیرانی من را برای بازی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» دعوت کردند و به این ترتیب وارد دنیای تصویر و تلویزیون شدم. من با حضور در کلاس‌های بازیگری و بدون داشتن پارتی وارد دنیای بازیگری شدم. اما امید داشتم و با انگیزه بودم که کارم را در این عرصه به شکل حرفه‌ای دنبال کنم.
البته من لیسانس مهندسی صنایع غذایی دارم و دوران دانشجویی‌ام همزمان شد با کارهای تلویزیونی و سینمایی من و به این علت تغییر رشته ندادم، اما در حال حاضر دانشجوی رشته کارگردانی هستم. حضور در کلاس‌های بازیگری و فضای آکادمیک دانشگاه‌ها، هر دو باهم تاثیر بیشتری خواهند داشت.
شما در سریال گیله‌وا ایفاگر نقش دختری روستایی به نام مهربانو هستید که دور از شما بود. نگران نبودید چنین نقشی را بازی کنید، با توجه به این‌که تجربه بازیگری‌تان کم است؟
مهربانو دختری ساده و روستایی است و با سایر نقش‌هایی که تا به‌حال بازی کرده‌ام تفاوت داشت. من تا آن زمان نقش دختری روستایی را که خیلی از خودم دور باشد، تجربه نکرده بودم و از این تجربه جدید استقبال کردم. گروه بازیگران و پشت صحنه این کار هم عالی بودند. ضمن این‌که قصه را هم دوست داشتم به همین دلیل بازی در این نقش را پذیرفتم.
در زمان ساخت این سریال من در سریال «گسل» بازی می‌کردم اما یک سری سکانس‌ها قرار بود در وزارتخانه فیلمبرداری شوند و من در آن بخش‌ها نقشی نداشتم و دو هفته بیکار بودم. آقای عاشوری بازی من را در فیلم «وارونگی» دیده و از بازی‌ام در آن فیلم خوش‌شان آمده بود. او همان زمان با من تماس گرفت برای بازی در گیله‌وا و دعوت به کار شدم. به او گفتم فقط دو هفته وقت دارم و باید مجددا سرکارم در سریال گسل برگردم و آقای عاشوری به من اطمینان خاطر داد که نقشم در همین مدت فیلمبرداری خواهد شد. البته نقش مهربانو در سریال گیله‌وا زیاد نیست اما در یاد مخاطب می‌ماند.
اغلب بازیگران، نقش‌های تاریخی را جزو سخت‌ترین کارهایشان می‌دانند. برای شما بازی در یک کار تاریخ معاصر چه تفاوت‌هایی باسایر نقش‌هایتان داشت؟
نقش‌های تاریخی فاصله زیادی با ما دارند چراکه زندگی‌شان در زمانی اتفاق افتاده که ما ندیده‌ایم و شاید حتی شناخت کمی از آن داشته باشم. بی‌شک بازی در نقش‌های تاریخی از این نظر برای هر بازیگری چالش برانگیز است. رفتارها و نوع زندگی دختران و زنان صد سال پیش که قصه سریال در آن زمان می‌گذرد کلی با حالا متفاوت بود و من برای این‌که بدانم آنها چه سبک زندگی‌ای داشتند کمی مطالعه کردم. در کل شناخت نقش‌های تاریخی برای بازی سخت‌تر از سایر نقش‌هاست و به تمرین و وسواس بیشتری هم نیاز دارد. ضمن این‌که مهربانو، دختری روستایی بود و من نه خودم تجربه زندگی در روستا را دارم و نه دوستی داشتم که در روستا زندگی کرده باشد تا بتوانم الگو بگیرم. بازی در نقش دختری روستایی سختی‌ها و لذت‌های خود را داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها