مدیران شرکت‌های معروف در مخفیگاه مخوف گروگانگیران گرفتار شدند

دام میلیاردی آدم‌ربایان سریالــی

مرد تبهکار با استخدام افراد جوان، برای آنها مدارک جعلی مامور پلیس تهیه می‌کرد و با کمک اعضای باندش مدیران شرکت‌های معروف تهران را می‌ربود. هشت عضو این باند در جریان آخرین گروگانگیری شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۷۹

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روز اول آبان امسال مردی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایتی را مطرح کرد مبنی براین‌که پدر میانسالش-که مدیر عامل یک شرکت بزرگ در زمینه وسایل صوتی و تصویری است- از سوی فرد یا افرادی ربوده شده و خودروی لکسوس او بدون سرنشین در یکی از محله‌های شمال تهران رها شده است. آدم‌ربایان در تماس با آنها درخواست پول کرده‌اند.
با دستور بازپرس عظیم سهرابی، تحقیقات در دستور کار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. پلیس درتلاش برای نجات گروگان و بازداشت آدم‌رباها بود که خانواده شاکی با حضور دوباره درپلیس آگاهی اعلام کردند که آدم‌رباها تهدید کردند که هر چه سریع‌تر باید پول درخواستی را تهیه کنند و در تماس تلفنی بعدی محل دریافت پول را اطلاع می‌دهند و نباید پای پلیس به میان بیاید در غیر این صورت بلایی سر گروگان می‌آورند. حتی در پی این تهدیدها فیلم‌هایی که مربوط به محل نگهداری گروگان با دست و پا بسته بود و صدای کمک‌خواهی‌اش را برای خانواده ارسال کردند تا ماجرای واقعی بودن تهدیدهای‌شان را نشان دهند. ماموران در تلاش برای دستگیری آدم‌رباهای فراری بودند تا این‌که با گذشت هفت روز، شامگاه چهارشنبه 8 آبان امسال توانستند رد آدم‌رباها را در خانه ویلایی در احمد آباد مستوفی شناسایی کنند. ماموران با هماهنگی قضایی در قالب دو تیم عملیاتی خانه ویلایی اجاره‌ای را زیر نظر گرفتند و بعد از محاصره وارد آنجا شدندو توانستند در عملیاتی هماهنگ مرد 60 ساله‌ای به نام فرهاد ـ که سرکرده باند بود ـ را همراه دونفراز همدستانش بازداشت کنند. در ادامه تحقیقات پنج نفر ازمرتبطین با این باند نیز در مکان‌های دیگری بازداشت شدند.
گروگان را نیز با دست و پای بسته در چال مخصوص تعویض روغن خودرو در سوله‌ای در حوالی آن خانه پیدا کرده و نجاتش دادند. در بازرسی از مخفیگاه آدم‌رباها وسایل و تجهیزات نظامی، شوکر و ...که متهمان در این آدم‌ربایی ازآن استفاده کرده بودندو نیز سه دستگاه دوربین مداربسته که آنها در خانه نصب کرده و رفت و آمد افراد به آنجا را زیر نظر داشتند،کشف کردند.
در جریان تحقیق از گروگان مشخص شد متهمان او را در پوشش ماموران امنیتی ربوده و در این مدت تهدیدش می‌کردند و تصور نمی‌کرد زنده از اسارتگاه مخوف بیرون بیاید. ماموران در ادامه تحقیقات به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد سرکرده باند در جریان سه فقره آدم‌ربایی دیگر نقش داشته است. در یکی از گروگانگیری‌ها، مرداد 96 یک برج‌ساز معروف تهرانی را ربوده و در برابر آزادی‌اش از خانواده او 500 هزاریورو خواسته بودند که در آن ماجرا ناکام ماندند. متهم بعد از دستگیری اعضای باندش، شبانه به داخل خانه آنها بسته‌های پول می‌انداخت تا خانواده‌شان با مشکل روبه‌رو نشوند. راننده این باند در جریان تحقیقات پلیسی گفت : فکر می کردیم ماجرا اختلاف مالی باشد وگروگانگیری نیست. سرکرده تهدیدمان کرد که اگر با او همراه نباشیم ما و خانواده‌هایمان را به قتل می‌رساند. دلمان به حال گروگان سوخت و با او حرف زدیم . شماره شریکش را داد با او صحبت کردیم که 10 میلیارد تومان در برابر آزادی گروگان پول بگیریم که ماجرا لو رفت وهمه بازداشت شدیم و گروگان نجات یافت.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز در تشریح فعالیت اعضای این باند گفت: اعضای این باند با تجهیزات نظامی‌ای که داشتند خود را پلیس و ماموران امنیتی جا می‌زدند. همچنین در جریان آدم‌ربایی‌هایشان احکام قضایی و انتظامی جعلی نیز همراهشان بود. تاکنون به چهارمورد آدم‌ربایی اعتراف کرده‌اند که در هیچ کدام موفق به اخاذی نشدند. متهمان بعداز ربودن آخرین سوژه خود در برابر آزادی او 15 میلیون دلار و ده میلیارد تومان پول خواسته بودند. آنها شوکر و دستگاه شوک الکتریکی در اختیار داشتند و با آنها برای گروگان ایجاد رعب و وحشت کرده بودند. گروگان یک هفته در اسارتگاه آنها بود. سرکرده 60 ساله این باند فیلم‌هایی را برای خانواده شاکی فرستاده بود تا آنها مطمئن شوند که وی ربوده شده است.

خودم هم اجیر شده بودم

فرشید 60 ساله و متهمی سابقه‌دار است پیراهن و شلوار یکدست آبی‌آسمانی بازداشتی‌ها را تن دارد و سعی می‌کند مدام چهره‌اش را از لنز دوربین عکاسان بدزدد. در حالی که به گفته پلیس سرکرده باند است، برای فرار از مجازات مدعی است خودش از سوی مردی به نام قدرت اجیر شده است. او در گفت‌وگو با جام‌جم سناریوی آدم‌ربایی‌های سریالی را رد کرد که در ادامه می‌خوانید.
سابقه‌داری؟
بله. پنج بار به اتهام جعل و کلاهبرداری و مواد دستگیر شدم.
چه شد به فکر آدم‌ربایی سریالی افتادی ؟
من شرکت در آدم‌ربایی آخر را فقط قبول دارم. فردی به نام قدرت سرکرده بود و مرا برای آدم‌ربایی اجیر کرد که من هم اعضای باندی را برای این کار استخدام کردم. در سه آدم‌ربایی دیگر نقشی نداشتم .
آدم‌ربایی چطور رقم خورد؟
قدرت نام و عکس‌های مرد میانسال را برایمان از طریق تلگرام ارسال کرد و خواسته بود چند روز او را از خانه تا محل کارش زیرنظر بگیریم و در فرصتی مناسب او را برباییم. اما برای این کار به همدست نیاز داشتم. به همین خاطر سراغ افرادی که به پول نیاز داشتند رفتم. به آنها پول می‌دادم و سفته می‌گرفتم. بعد هم تهدیدشان می‌کردم اگر با من همراه نشوند سفته‌ها را به اجرا می‌گذارم.
با قدرت ملاقات داشتی؟
من یک سال پیش به طور اتفاقی با قدرت دوست شدم و در ارتباط بودیم. او تجهیزات نظامی و احکام جعلی را به ما داد تا مرد مدیرعامل را برباییم. ما هم طبق دستور قدرت مرد میانسال را در یکی از اتوبان‌های شمال تهران ربودیم. خود را مامور امنیتی معرفی کردیم. وقتی او را به سوله بردیم، شکنجه‌ها را آغاز کرده و فیلم گرفتیم و برای خانواده‌اش فرستادیم تا پول را زودتر آماده کنند.
چقدر قراربود اخاذی کنید؟
طبق خواسته قدرت، ابتدا خواستیم خانواده‌اش از طریق بیت کوین ارز دیجیتال برایمان بپردازند که معادل 170 میلیارد تومان به پول رایج کشور می‌شد اما آنها نمی‌توانستند در مدت کم این همه پول را فراهم کنند. بنابراین در تماس‌های بعدی خواستیم 15 میلیون دلار و ده‌میلیارد تومان پول برای آزادی گروگان بپردازند.
انگیزه قدرت از این آدم‌ربایی چه بود؟
قدرت به من گفته بود چند سال قبل شراکت کاری با مرد ربوده‌شده داشته و اختلاف مالی ده میلیارد تومانی با او داشته که نتوانسته آن را دریافت کند. می‌گفت اگر در اخاذی بعد از ربودن مدیر شرکت معروف صوتی و تصویری موفق شویم 500میلیون تومان سهم من می‌شود.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها