اولین بار در حاشیه یکی از گزارش‌هایم، تای ماساژ را از زبان یک متخصص طب سنتی شنیدم که می‌گفت این ماساژ در کشور تایلند محبوبیت زیادی دارد و یکی از مواردی است که باعث شده هر ساله تعداد گردشگران‌ها در این کشور بیشتر شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۴۴

او می‌گفت در کشورهای دیگر و همچنین ایران هم در برخی سالن‌ها این ماساژ ارائه می‌شود و این‌طور که توضیح می‌داد این ماساژ تا حدودی مشابه کار دلاک‌ها در حمام‌های عمومی قدیم است که البته حرکات اصولی‌تر و متناسب‌تر صورت می‌گیرد. به‌تازگی نام این ماساژ را در یکی از سریال‌های ایرانی شنیدم و کنجکاو شدم در مورد این ماساژ اطلاعات بیشتری کسب کنم و در گفت‌وگو با دکتر سیدمهدی میرغضنفری، پزشک و متخصص فیزیولوژی توضیحاتی را دریافت کردم.
ماساژ سنتی تایلند یا تای ماساژ دارای حرکات فشاری، کششی و مالشی است و از نوک انگشتان پا تا فرق سر (به‌جز ناحیه شکم و قفسه سینه) را شامل می‌شود که با افزایش گردش خون به بهبود دردهای بدن کمک می‌کند. این نوع ماساژ به کمک روغن با رایحه‌های متناسب با مشکل هر شخص و روی تشک و زمین انجام می‌شود و با کمک به افزایش گردش خون به رساندن اکسیژن و مواد غذایی بیشتر به عضلات و تقویت آنها منجر می‌شود و می‌تواند موجب بهبود درد زانو و کمر شده و کوفتگی و سفتی و کشیدگی عضلات و تاندون‌ها و رباط‌ها را رفع کند. همچنین این ماساژ می‌تواند به بهبود سردردهایی که ریشه عصبی دارد کمک کند و حمله‌های میگرنی را به تعویق اندازد و افسردگی و اضطراب و استرس را التیام بخشد.
این متخصص در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: تای ماساژ با افزایش جریان خون در سطح پوست باعث تقویت و تحریک غدد چربی
زیر پوستی و نرم و لطیف‌تر شدن پوست می‌شود و با فعال کردن غدد مترشح عرق سبب خروج بیشتر توکسین و اوره و دیگر مواد زائد بدن و روشنی پوست می‌شود. البته باید به یاد داشته باشید این ماساژ برای برخی افراد ممنوعیت‌هایی دارد و مبتلایان به سرطان و بیماری‌های خود‌ایمنی، سالمندان دچار پوکی استخوان و آرتریت، افراد دچار روماتوئید و ناراحتی‌های قلبی، کسانی که مبتلا به تب‌های ویروسی و عفونی هستند و مبتلایان به بیماری‌های پوستی مسری بهتر است از انجام این ماساژ پرهیز کنند.

فاخره بهبهانی

سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها