سپاهان می‌خواهد صدر جدول را نگه دارد، شهرخودرو امیدوار است با یک بازی کمتر صدرنشین شود و پرسپولیس و صنعت نفت هم به صفر کردن فاصله خود با صدرنشین می‌اندیشند. رد داستان صدر جدول، روی دو بازی فردای لیگ هم اثر دارد؛ جایی که به تراکتور و استقلال برای پیروزی در بازی بزرگ انگیزه دوچندان می‌دهد و فولادی‌ها را مجاب می‌کند تا نخستین شکست فصل را به تیم نفت مسجدسلیمان تحمیل کنند.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۰۹

روز آسان یا روز سخت؟
جدال امروز پرسپولیس و ماشین‌سازی، خاطره حساس دو تیم در هفته‌های پایانی لیگ هجدهم را برای هواداران سرخپوش زنده می‌کند؛ همان دیداری که روی اشتباه سیدجلال حسینی، ابتدا دروازه پرسپولیس باز شد، اما با پنالتی‌ای که ماریو بودمیر در دقیقه 80 برای تیمش گرفت، برانکو نفسی به‌راحتی کشید و خوشحال شد از این‌که تیمش بازنده این بازی خانگی نشده است. حالا بعد از شش ماه و شش روز، سیدجلال به نیمکت قرمزها میخ شده است، ماریو بودمیر پیگیر شکایت خود از باشگاه پرسپولیس است و برانکو هم احتمالا در خانه‌اش در کرواسی سرگرمی‌های خودش را دارد و اصلا نمی‌داند تیمی که چهار سال برایش زحمت کشید، امروز در لیگ ایران بازی دارد.
در واقع به فاصله نیم سال از آن بازی، شرایط برای پرسپولیس تا حدود زیادی تغییر کرده است. قرمزها بدون برانکو، هنوز به آن نظم تاکتیکی مطلوب نرسیده‌اند و کالدرون، تازه دارد تیمش را می‌سازد. این تیم با پذیرش سه شکست در همان هفته‌های نخست، صدر جدول را به تیم‌های شهرخودرو، سپاهان و تراکتور واگذار کرد و حالا امیدوار است پس از پیروزی پرگل 5 بر صفر مقابل شاهین بوشهر، امتیازات از دست رفته را به نوعی تا پایان نیم‌فصل جبران کند. در حال حاضر فاصله پرسپولیس با صدر جدول سه امتیاز است، هواداران این تیم امیدوارند در بازی با حریفانی چون ماشین‌سازی و در ورزشگاه آزادی، تیمشان حتما برنده باشد.
ماشین‌سازی همان حریفی است که یک ماه پیش با گل ثانیه‌های پایانی وحید امیری، در جام حذفی مغلوب پرسپولیس شد. تیم رسول خطیبی، فصل را با پیروزی یک بر صفر مقابل استقلال آغاز کرد، اما بعد در هشت بازی خود، فقط یکی را برد و در پنج بازی شکست خورد. در بازی با چنین حریفی، پرسپولیسی‌ها فقط و فقط از تیم‌شان برد می‌خواهند.
هیجان در دره گرگ‌ها
تراکتور-استقلال، گل بازی‌های هفته نهم لیگ برتر است؛ پرستاره‌ترین بازی هفته، پرتماشاگرترین بازی هفته و احتمالا جذاب‌ترین. تراکتور که امسال هر سه بازی خانگی قبلی‌اش را با نتیجه مشابه یک بر صفر برده و اتفاقا پرسپولیس را در این ورزشگاه قربانی کرده است، به‌دنبال دومین قربانی بزرگ می‌گردد تا همچنان یکی از مدعیان قهرمانی در نیم فصل باشد. استقلال اما به دنبال پاره کردن یک طلسم هفت ساله است. آخرین بار که استقلال توانست در ورزشگاه یادگار امام تراکتور را شکست دهد مربوط به لیگ یازدهم و هفت سال و ۹ ماه پیش می‌شود جایی که آبی‌ها با هدایت پرویز مظلومی موفق شدند این تیم را با نتیجه ۲بر صفر شکست بدهند و از آن بازی به بعد استقلال سه‌بار از تراکتور شکست خورده و چهار بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. البته استقلال در این بین یک بار در لیگ پانزدهم و زمانی که پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود هم توانست تراکتور را در جام حذفی شکست بدهد اما آبی‌ها بیش از هفت سال است که در لیگ برتر و در ورزشگاه یادگار امام موفق نشده‌اند برابر این تیم پیروز شوند.
برای استقلالی که پنج بازی متوالی خود در جام حذفی و لیگ برتر را با پیروزی پست سر گذاشته، شاید الان زمان مناسبی برای پایان دادن به طلسم ناکامی در یادگار امام باشد. آبی‌ها با استراماچونی، در حال حاضر در بهترین فرم خود قرار دارند و می‌دانند برای آنها پیروزی در تبریز حتی می‌تواند کلید قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر باشد. منتها فعلا که در رقابت‌های این فصل هیچ تیمی در رده گرگ‌ها موفق به گلزنی هم نشده است، چه برسد به این‌که بخواهد برنده از زمین خارج شود.
محرومان هفته نهم
کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته نهم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ را اعلام کرد: امید سینگ(نساجی مازندران)، سعید آهنی(نفت مسجدسلیمان)، سیروان قربانی(صنعت نفت آبادان)، عادل باباپور(ماشین‌سازی تبریز)، محسن فیاض‌بخش(شاهین شهرداری بوشهر)، مهدی ببری‌آقجه(تراکتورسازی تبریز)، فرشاد احمدزاده (پرسپولیس تهران)، حجت حق‌وردی (پیکان تهران)، امیرحسین موسی‌زاده (شاهین شهرداری بوشهر)، وحید حیدریه و علی حمیدی‌نیا (فولاد خوزستان) و محسن طرهانی (گل گهر سیرجان).
لیگ برترـ برنامه هفته نهم
پنجشنبه 9 آبان
سایپا- شهرخودرو (15:30)
داور: علی بای، کمک‌ها: فرهاد مروجی و میلاد قاسمی
نساجی-صنعت نفت (16:30)
داور: مرتضی منصوریان، کمک‌ها: حسن انتظاری و یعقوب سخندان
پرسپولیس-ماشین‌سازی (16:30)
داور: علی صفایی، کمک‌ها: علی میرزابیگی و محمدعلی پورمتقی
نفت مسجد سلیمان-فولاد (17:00)
داور: سید وحید کاظمی، کمک‌ها: تورج عیوض محمدی و علی‌اکبر عظیم‌پور
پارس جنوبی جم-سپاهان (18:00)
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک ها: علیرضا ایلدروم و فرهاد فرهادپور
جمعه 10 آبان
گل گهر -پیکان (15:15)
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: رحیم شاهین و ایوب غلامزاده
تراکتورسازی-استقلال (18:00)
داور: بیژن حیدری، کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی
ذوب‌آهن-شاهین شهرداری (18:00)
داور: سیدعلی‌اصغر مومنی، کمک‌ها: عسگر محمدی و محمد راهی

رضا پورعالی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها