رئیس کل دادگستری استان یزد از صدور حکم دادگاه بدوی فوت فوتبالیست‌های یزدی در گرجستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۸۹

غلامعلی دهشیری به میزان گفت: موضوع رسیدگی به پرونده فوت دانش‌آموزان فوتبالیست یزدی در کشور گرجستان و شکایت اولیای‌دم از متهمان این پرونده، پس از تحقیق و بررسی در دادسرا کیفرخواست در این باره صادر شد . پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۷ جزایی ارسال شد که با بررسی دقیق ابعاد این ماجرا و مداقه در شرایط شکل‌گیری این حادثه با تکیه بر کسب شهادت شهود، اقاریر متهمان و اخذ نظریات کارشناسی رأی صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: مدیر باشگاه ورزشی به دلیل اعزام ۱۲ نفر از نوجوانان عضو باشگاه به خارج از کشور بدون همراهی مربی یا مسؤولی که بتواند از نوجوانان مراقبت نماید و از رفتار و مسائل مرتبط با آنها آگاه باشد به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شد.
دهشیری، میزان قصور مؤسس باشگاه را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: مؤسس باشگاه به لحاظ نبود نظارت کافی بر عملکرد و نحوه فعالیت مدیریت باشگاه و افراد زیر مجموعه و تحت پوشش خود و همچنین به‌کارگیری تفویض اختیار کامل باشگاه به فردی که از لحاظ قانونی صلاحیت و رسمیت نداشته ۲۰درصد مقصر شناخته شده است.
وی تصریح کرد: نفر سوم از متهمان این پرونده که ۳۰ درصد مقصر شناخته شده، همان فردی است که مسؤولیت نقل و انتقال نوجوانان به کشور گرجستان را بر عهده داشته است و با انتقال آنها به ویژه در محدوده ساحلی و دریاچه و همچنین اجازه ورود آنها به داخل دریاچه در محلی ناایمن و عدم حضور نجات غریق موجب غرق شدن دو نفر از آنها شده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: مدیر باشگاه از جنبه خصوصی جرم به پرداخت ۵۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان، مؤسس باشگاه به پرداخت ۲۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان و فرد همراهی‌کننده نیز به پرداخت ۳۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان محکوم شدند.
دهشیری گفت: علاوه بر دیه ذکر شده، متهمان این حادثه باید یک‌سوم دیه کامل فوت در ماه حرام را نیز بپردازند. ۱۸ ماه حبس تعزیری برای مدیر باشگاه، ۱۲ ماه حبس تعزیری برای مؤسس باشگاه و ۱۴ ماه حبس تعزیری برای فرد همراه تیم در کشور گرجستان، محکومیت صادر شده اما غیرقطعی و قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان است.
این گزارش حاکی است، مرداد سال گذشته یک باشگاه آموزش فوتبال به اعزام نوجوانان تحت تعلیم خود به کشور گرجستان اقدام کرد که در جریان این سفر، دو نوجوان ۱۳ساله همراه کاروان در دریاچه‌ای در کشور گرجستان غرق شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها