سید حسن نصرا...، دبیر کل حزب‌ا... لبنان جمعه (۲۵اکتبر؛ سوم آبان) در مورد تحولات لبنان و اعتراضات اخیر در این کشور که وارد دومین هفته شده، سخنرانی کرد.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۸۵

به گزارش فارس،اعتراض‌های مردمی به وضعیت معیشتی و وضع مالیات در برخی از بخش‌های خدمات‌رسانی دولتی از چهارشنبه هفته گذشته (۲۴مهر) آغاز شد و همچنان ادامه داد. دولت لبنان به نخست‌وزیری سعد الحریری اخیراً برای برون‌رفت از این بحران سند اصلاحات اقتصادی ارائه کرده است.
سید حسن نصرا... در ابتدای سخنرانی خود گفت که کما این‌که پیشتر گفته بودیم، اعتراضات در لبنان، تحرکات مردمی فراحزبی و فرامنطقه‌ای و بیانگر دردهای مردم است.
او گفت که همه مسؤولیت دارند که مسالمت‌آمیز بودن این تحرکات و اعتراض‌ها را حفظ کنند. سید حسن نصرا... گفت که آنچه در روزهای اول اعتراض‌ها در لبنان رخ داد، دستاوردهای مثبت زیادی محقق کرد.
دبیر کل حزب‌ا... گفت که اگر مقاومت اسلامی لبنان تصمیم به ورود به این اعتراض‌ها می‌گرفت، این اعتراض‌ها مسیر دیگری به خود می‌گرفت ولی مصلحت این اعتراض‌ها در این بود که به دور از احزاب سیاسی باشد.
سید حسن نصرا... از پوشش رسانه‌ای اعتراض‌های لبنان از سوی رسانه‌های عربی در خلیج فارس انتقاد کرد و گفت که برخی از بوق‌ها و رسانه‌های عربی از روز اول تلاش کردند که این مسأله را القا کنند که دبیر کل حزب‌ا... لبنان معترضان را «تهدید» کرده است.
نگران مقاومت نیستم
دبیر کل حزب‌ا... لبنان از احتمال وجود برخی سناریوها و توطئه‌ها هشدار داد و گفت که مردم لبنان به ویژه معترضان نباید آنچه را برخی سفارت‌های خارجی می‌گویند، باور کنند. مهم این نیست که چه می‌گویند مهم این است که چه اقداماتی انجام می‌دهند.
سید حسن نصرا... ادامه داد: «ابراز نگرانی می‌کنم؛ کسی که می‌گوید چنین [چیزی و سناریوی] نیست بیاید و ما را خاطر جمع کند. من نگران مقاومت در لبنان نیستم بلکه نگران کشورم».
سید حسن نصرا... گفت: «در معادله اخیر [معادله حزب‌ا... در قبال تجاوزهای رژیم صهیونیستی]، مقاومت لبنان دست برتر و قوی را داشت و ما از این جهت، نگران مقاومت نیستیم».
سید مقاومت لبنان با اشاره به برخی تحرکات رژیم صهیونیستی در قبال اعتراضات لبنان گفت: «آن‌ها لبنانی‌های حاضر در اسرائیل را به مرز با لبنان می‌آورند تا با معترضان ابراز همبستگی کنند. این به چه معناست؟»
وی در ادامه گفت: «ما از معترضان در لبنان خواستیم که به احزاب اجازه ندهند بر موج اعتراض‌های مردمی سوار شده و از آن‌ سوء استفاده کنند».
سید حسن نصرا... گفت که اعتراض‌های اخیر در لبنان باعث شد که مسؤولان لبنانی در دولت، اجرای وعده‌های خود را آغاز کنند.
او گفت که یکی از دستاوردهای مثبت اعتراض‌ها در لبنان که باید همه از آن صیانت و حفاظت کنند، این است که مسأله بودجه در لبنان مسأله کوچکی نیست، بلکه مسأله بسیار مهمی است.
سید حسن نصرا... با بیان این‌که «سند اصلاحات دولت» با فشار اعتراض‌های مردمی صادر شد، گفت که این سند اولین گام رو به جلو دولت برای اصلاحات است.
او ادامه داد: «در تاریخ دولت‌های لبنان سراغ ندارم که این همه تصمیمات با جدول‌های زمانی مشخص صادر شود. این از دستاوردِ تحرکات مردمی بود».
دبیر کل حزب‌ا... لبنان گفت قانون استرداد اموال غصب و چپاول شده در سند اصلاحات دولت از مهمترین تصمیماتی است که در این سند آمده است. وی گفت که تحرکات مردمی اخیر نشان داد که مردم لبنان اعتماد به نفس خود را ثابت کرده‌اند و دولت این کشور مصمم است تصمیم‌های گرفته شده را بر اساس جدول‌های زمانی اعلام شده، اجرا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها