قهرمانی شیربچه‌های ووشوی ایران بالای دیوار چین

خنجر به قلب اژدها

قهرمانی ووشو در مهد این رشته ورزشی،در چین. سال‌ها بود که چینی‌ها به کسی باج نمی‌دادند. یک جورهایی حیثیتی بود برایشان بردن مدال در این رشته ورزشی. اما شیربچه‌های ایران این‌بار کاری کردند کارستان. آنها هم مدال‌های طلا را درو کردند و هم جام قهرمانی را در سرزمین اژدها بالا بردند.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۳۹

به گزارش جام‌جم ملی پوشان ایران سال 2017و در روسیه در بخش ساندا عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند و این بار مقابل چشمان چینی‌ها و با اقتدار کامل و کسب مدال طلا توسط همه سانداکاران اعزامی در دو بخش زنان و مردان برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. ملی پوشان ایران در این دوره از رقابت‌ها هشت مدال طلا کسب کردند و چینی‌ها صاحب شش مدال طلا شدند. این در حالی است که ویتنام هم با یک طلا،دو نقره و یک برنز سوم شد.

کار بزرگ محسن محمد سیفی
ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها قهرمان شدند اما باید گفت کار بزرگ را محسن محمد سیفی انجام داد. مسابقات ساندا در هفت وزن زنان و ۱۱ وزن مردان برگزار می‌شود که هر کشور مجاز به اعزام پنج نماینده در بخش مردان و سه نماینده در بخش زنان است. در واقع در بخش ساندا رده بندی نهایی تیم‌ها براساس هشت مدال محاسبه می‌شود که سیفی روز گذشته نماینده چین را در نیمه نهایی شکست داد و مانع حضور یک سانداکار میزبان به دیدار نهایی شد. ولی هر هشت سانداکار ایران به فینال رسیدند و موفق به کسب هشت مدال طلای با ارزش شدند.

در مجموع چند مدال گرفتیم؟
در مجموع مردان و زنان در هر دو بخش تالو و ساندا نیز ایران با ۹ طلا، سه نقره و یک برنز نایب قهرمان شد. چینی‌ها با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را کسب کردند. هنگ‌کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز سوم شد. اندونزی، ماکائو و مالزی هم مکان‌های بعدی جدول توزیع مدال‌ها را به خود اختصاص دادند. الهه و شهربانو منصوریان، مریم هاشمی،محمد علی مجیری، عرفان آهنگریان، علی خورشیدی یوسف صبری، محسن محمد سیفی، میلاد عارفی مقام ۹ مدال طلا، هانیه رجبی دو مدال نقره، زهرا کیانی هم یک برنز برای تیم ووشوی ایران در این دوره از مسابقات کسب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها