داماد 20 ساله که نوعروسش را با شلیک گلوله به قتل رسانده و به ایران گریخته بود با درخواست پلیس اینترپل دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۲۰۱

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 23مهر امسال گزارشی از طریق پلیس بین‌الملل افغانستان در دستور کار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت مبنی بر این‌که تازه داماد 20ساله، نوعروس 18ساله را عصر چهارم تیر امسال در یکی از ایالت‌های افغانستان کشته و با پدر 70ساله‌اش به ایران فرار کرده است. پلیس افغانستان خواستار بازداشت هردویشان و انتقال به افغانستان شده بود.
در این مرحله با دستور بازپرس جنایی تهران، تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در این‌باره آغاز شد تا این‌که یکی از اقوام خانواده مقتول با حضور در پلیس آگاهی اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار داد که نشان می‌داد روز حادثه چند نفر برای نصیحت نوعروس به نام عاطفه به خانه پدری‌اش رفته بودند که در ادامه نوعروس و همسرش با هم درگیر شدند. تازه داماد هم با شلیک گلوله‌ای به زن 18 ساله، او را کشت و همراه پدرش به ایران گریخت.
در ادامه رد متهم به قتل فراری و پدرش در خانه‌ای در شهرک رضویه تهران به‌دست آمد. ماموران آنجا را زیر نظر گرفتند و دو متهم را ساعت 6 صبح دوشنبه، 29مهر امسال در آن خانه بازداشت کردند.
متهمان مورد تحقیقات قضایی در دادسرای جنایی قرار گرفتند. احمد داماد 20ساله در جریان تحقیقات قضایی ـ پلیسی گفت: شش ماه از زندگی مشترک من و عاطفه می‌گذشت. او دختر خاله‌ام بود. بعد از چند ماه اخلاق و رفتارش عوض شد. زیاد به کارهای خانه رسیدگی نمی‌کرد. مدام به خانه مادرش و دوستان خود می‌رفت، به‌درستی غذا نمی‌پخت و این اواخر سرش در گوشی تلفن همراه و تلگرام بود. این تلگرام زندگی ما را نابود و او را در زندگی سرد کرده بود. انگار نه انگار که من شوهرش هستم و باید به من هم رسیدگی کند. هر بار که اعتراض می‌کردم قهر کرده و خانه پدرش می‌رفت و بعد از چند روز با میانجیگری بازمی‌گشت.
متهم به قتل ادامه داد: آن روز دوباره قهر کرد و خانه پدرش رفت. عصبانی شدم، سلاح شکاری‌ام را برداشتم و به خانه پدرش رفتم. یکی از اقوامش در حال نصیحت کردن او بود که من با سلاح وارد شدم. همسرم در دو متری‌ام ایستاده بود که به او شلیک کرده و وی را کشتم. اگر در کشورم می‌ماندم، به اعدام محکوم می‌شدم. همراه پدرم برای کار غیرقانونی به تهران آمدیم که بعد از سه ماه فرار بازداشت شدم، پدرم بیگناه است.
برای این پدر و پسر قرار قانونی صادر و قرار شد که بعد از تحقیقات تکمیلی، این دو نفر برای محاکمه به افغانستان بازگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها