برای درمان سرماخوردگی در طب سنتی، انواع جوشانده‌ها وجود دارد اما در ادامه نحوه تهیه یک معجون شفابخش ساده برای درمان این بیماری را آورده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۲۶
سرماخوردگی را با این معجون خوشمزه درمان کنید! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، معمولاً با آغاز فصول سرد سال، یکی از بیماری‌ های شایع سرماخوردگی است لذا دانستن شیوه‌های درمانی ساده طب سنتی برای درمان سرماخوردگی ضروریست و از سویی افرادی که با این روش‌ها و دستورالعمل‌ها آشنایی دارند، به راحتی به جای مصرف داروهای شیمیایی و انواع آنتی‌بیونیک‌ها که عوارض مختلفی به همراه دارند، می‌توانند اقدام به درمان سرماخوردگی خود کنند.

برای درمان سرماخوردگی در طب سنتی، انواع و اقسام جوشانده‌ها و دمنوش‌ها وجود دارد و اقدامات موثری مختلفی مانند بادکش کردن گرم ناحیه کتف و ... اما در ادامه نحوه تهیه یک معجون شفابخش ساده برای درمان سرماخوردگی را آورده‌ایم.

یکی از ترکیباتی که برای بهبود سرماخوردگی بسیار موثر و مفید است و در عین حال علاوه بر از بین بردن عفونت‌ها، در تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید است «معجون شلغم و عسل» است.

برای تهیه این معجون مفید، ابتدا سر شلغم را با چاقو ببرید و داخلش را با یک قاشق یا چاقو خالی کنید و در ادامه ٢ قاشق غذاخوری عسل داخل آن بریزید و این شلغم را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید و تا صبح در یک جای نسبتاً گرم اجازه استراحت به آن بدهید!

آب شلغم در طول مدت استراحت با عسل ترکیب شده و حجم مایع داخلش زیاد می‌شود؛ حالا معجون سرماخوردگی شما آماده شده و می‌توانید آن را میل کنید و از فواید و اثرات متعدد آن بهره‌مند شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها