روایت‌ سفر اربعینی جواد موگویی را اینجا بشنوید.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۴۵
پادکست | سفرنامه صوتی "شاید اربعین"

شب کسی از سیمای زاهدان زنگ زد؛گفت از نوشته‌هایت فهمیدم اینجایید.سوییتی آمده کرده بود.رضا و زهره‌خانم از خستگی رفتند آنجا. من ماندم در موکب. دلم نیامد بروم. اینجا پر است از قصه‌های پرغصه. حیف که امروز باید برویم. اما لنگ ظهر شده و هنوز رضا و زهره‌خانم خوابند! این زهره عجیب صبور است و آرام!همینش، رفته روی مخ من!
علی محبی و طیبه‌خانم را دیدم و ایضا پسرشان حسین! علی بود که ما را کشاند اینجا! گفت "کربلا نخواهد رفت و همین‌جا کار رسانه‌ای خواهد کرد! از بس زائران پاکستانی مظلومند و خادمان زاهدانی دست‌تنها!"
طیبه‌خانم هم در مهدکودک مشغول است و گاه در آشپزخانه. ذوق عکاسی هم دارد.
علی کتابفروش است!در دکانِ کیهان در میدان انقلاب! گفتم علی! کیهان که دوباره تپه‌ای را گل‌کاری کرده!
خبر نداشت.گفتم دیروز با مقایسه حضور خانمها در اربعین و استادیوم تیتر زده:
راهیان آزادگی-قربانیان آزادی
.
گویی امام‌حسین فقط برای قشری از جامعه است که کیهان میپسندد آن را! و یا فوتبال منافات دارد با اربعین!
بیخود نیست که مردم باور میکنند که اگر فلانی رییس‌جمهور شود،پیاده‌روها دیوارکشی‌خواهد شد!
بگذریم! که به قول پیرجماران اسلام از متحجرین مقدس‌نماهای بیشعور کم ضربه نخورده!
انقلاب همواره در دو جبهه جنگیده؛هم با لیبرالیسم و هم تحجر! اما نزاع با تحجر بسی سختتر است چرا که با نام دین می‌آید! و آیه و حدیث در آستین دارد!
القصه!
ظهر با درد زخم کیهان، کاروانسرا را به درود گفتیم! در زهدان ۴موکب دیگر هم هست! رفتیم موکب الغدیر؛ اردوگاه‌ اتباع افغان که در اربعین در اختیار نیروهای مردمی‌ست.با ۳سوله بزرگ و تمیز!
حال فهمیدم چرا میل اتباع افغان به ایران زیاد است!
چرخ میزدیم که چند کت‌وشلواری آمدند.به موکب‌دارها گفتند این یخها را از روی موکتها بردارید، بهداشتی نیست! از اداره بهداشت بودن و پزشک شیک‌پوش!رفتم سمتشان. گفتم اینجا که تمیز است،اگر نگران بهداشتید سری به کاروانسرا بزنید.این را با اخم گفتم!
یاد سیل پل‌دختر افتادم! فاضلاب در خیابانهای شهر جاری بود و ۵هزارخانه زیر گل، آن وقت کارشناسان بهداشت چک میکردند غذای گروه‌های جهادی را که نکند مردم را مسموم کنند!؛
امان از بازدیدهای نمایشی و گزارش‌پر کن!درست مثل عتبات عالیات که نمیدانم کجای اینجا هستند؟ یحتمل یا زوار پاکستانی، زوار عتبات نیستند یا کربلا جزو عتبات نیست؟! لکن موکب‌دارها را موظف کردند که مجوز بگیرند برای خادمی حسین!
یحتمل بعد اربعین نیز گزارش میدهند «ساماندهی فلان هزار موکب در سراسر کشور»! بی‌آنکه خدماتی به موکب بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها