راننده مسافربر تصور نمی‌کرد تعقیب و گریزهایش به دستور یک زن، باعث مرگ شوهر او می‌شود. راننده جوان در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۹۸

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، فریدمرد جوانی است که بعداز ظهر بیستم تیر سال گذشته در حوالی یکی از کوچه‌های منتهی به کلانتری شهرک غرب مرد 63 ساله را که به خودرویش آویزان شده بود حدود 300 متر روی زمین کشاند و باعث مرگ وی شد .
او بعداز این تصادف قصد فرار داشت که بازداشت شد. متهم در تحقیقات اعتراف کردکه در این تصادف ناخواسته مرگ آن مرد رارقم زده است. همچنین همسر مقتول که شاهد ماجرا بود مدعی شد راننده نمی‌خواسته شوهرش را به قتل برساندو ماجرا فقط یک حادثه بوده است.
چند روز پیش راننده خطاکار که در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته است، برای شرکت در آخرین جلسه بازپرسی به شعبه ششم بازپرسی نزد بازپرس احسان زمانی منتقل شد و این بار هم مدعی بود که قصد کشتن آن مرد را نداشته است.
او در تشریح حادثه گفت: با پرایدم 20 تیر سال گذشته پسر خردسالی را همراه مادرش به‌عنوان مسافردربستی سوار کردم. آن زن گفت ساعتی ده هزارتومان به من می‌دهد. ابتدا او را به سعادت‌آباد و بعد به محله دیگر بردم. در میانه مسیر او تلفنی حرف زده و پیامک می‌زد. موقع دور زدن در حوالی خیابان توحید بودم که او مرد 63 ساله‌ای را دید و گفت او همان شوهر دومش بوده که از وی شکایت کرده و خواست که از آن محل دور شویم.
همان موقع آن مرد ما را دید و با دوستانش سمت خودرویم آمد و رو به مسافر زن فریاد زد تو می‌خواهی حکم جلب مرا بگیری. ما فرار کردیم و آنها سوار خودرویی شده و تعقیبمان کردند. در این فرار به سمت کلانتری شهرک غرب رفتیم تا آن زن از شوهرش شکایت کند که بعد از نزدیک شدن به کلانتری توقف کردم و آن زن با بچه‌اش پیاده شد. سرنشینان خودرویی که ما را تعقیب می‌کردند سمتم آمدند و مرا به‌شدت کتک زدند و سوار خودرویم شدم تا فرار کنم.
متهم به قتل ادامه داد: پایم را روی پدال گاز گذاشتم و حرکت کردم. اما کوچه بن‌بست بود، دور زدم و دوباره به سمت خیابان رفتم، به محض رسیدنم به سر کوچه شوهر آن زن خودش را روی پرایدم انداخت و از در خودرو آویزان شد، خیلی ترسیده بودم؛ فرمان خودرو را به سمت راست و چپ می‌گرفتم و مسافتی حدود 300 متر همین‌طور حرکت کردیم و بعد از آن‌که ترمز کردم و آن مرد نقش برزمین شد، همراهان او سر رسیدند و مرا کتک زده و به کلانتری بردند. مرگ آن مرد فقط یک حادثه بود و قصد قتل نداشتم.
در ادامه پسر و دختر جوان مقتول با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران برای متهم پرونده قصاص خواستند. این در حالی بود که چون همسرمقتول در ماجرا نقشی نداشت برای او قرار منع تعقیب صادر شد.
با توجه به بند ب ماده 290 قانون مجازات اسلامی برای متهم پرونده به اتهام مباشرت در قتل عمدی، صدور جلب به دادرسی صادر و پرونده برای محاکمه وی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها