بندو یکی از آن روستاهای خاص کشورمان است؛ روستایی که چهار اثر ثبت شده ملی دارد و می‌تواند به یکی از مناطق مورد توجه گردشگران در جنوب کشورمان تبدیل شود.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۸۶

دهیار روستای بندو در این رابطه می‌گوید: «ما دو آسیاب آبی داریم که قدمت‌شان به دوره ساسانی می‌رسد و هر دو ثبت ملی شدند. یک سد داریم به اسم سد رباط که قدمت این هم به دوره ساسانیان می‌رسد. یک آبگیر قدیمی هم داریم که متعلق به دوره قاجاریه است و باز هم ثبت ملی شده. همه اینها ظرفیت‌های گردشگری روستای ماست که مهجور مانده اما روستای ما دیدنی‌های گردشگری دیگری هم دارد. ما 40 گود یا سیلوی قدیمی در حاشیه روستا داریم که قدمت زیادی دارند و در گذشته برای انبار کردن گندم استفاده می‌شدند که ما در زبان محلی به آنها گوری می‌گوییم. غاری به اسم جنگیه داریم و هشت چشمه که معروف‌ترین‌هایشان چشمه‌های نهیر و عین‌الساده هستند که سعی کردیم این چشمه‌ها را دوباره به مرکز رفت و آمد مردم تبدیل کنیم و در کنارشان وسایل بازی و سکوی اسکان گذاشتیم، لامپ خورشیدی نصب کردیم که شب‌ها روشن باشد. به‌جز این، یکی از جوان‌های خوب روستا به اسم خالد محمدی هم هر هفته بقیه را جمع می‌کند و با بازسازی فضای حاشیه این چشمه‌ها، آنها را برای تجمع دوباره مردم و جذب گردشگر آماده می‌کند و تا الان صد نخل کنار این چشمه‌ها کاشته و چند اتاق بومگردی احداث شده است.»
دوتا زمین چمن هم راه‌اندازی کردیم؛ یکی چمن فوتسال و یکی هم زمین چمن بانوان که کنار مدرسه است و صبح‌ها بچه‌های ابتدایی را پوشش می‌دهد و عصر و شب‌ها هم برای بانوان است که وسایل‌ ورزشی هم کنارش گذاشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها