5 نکته مهم در نگهداری و خرید روسری

رسم و راه ابریشم داری

روسری عنصری مهم در پوشش و حجاب بانوان ایران است که زیر چادر یا همراه مانتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما روسری فقط یک پوشش نیست، بلکه به وسیله یک روسری مناسب که حجاب قابل قبولی را برای شما به ارمغان می‌آورد باید به موارد زیبایی شناسانه آن هم دقت کرد.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۳۵

انتخاب روسری با طرح و جنسی منحصربه‌فرد می‌تواند آراستگی، نجابت و البته خوش سلیقگی شما را یک جا و در برخورد نخست به دیگران منتقل کند.
پس اگر شما هم از همان دسته خانم‌هایی هستید که صرف هزینه و زمان برای خرید یک شال یا روسری ابریشم را هوشمندانه می‌دانید، بهتر است از راه و رسم نگهداری این جنس روسری‌های شکیل هم سررشته داشته باشید. چون روسری ابریشم به عنوان یکی از پوشش‌های محبوب خانم‌ها با وجود کیفیت خوب، حساسیت بالا نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند تا عمر آنها بیشتر شود. پس نکات زیر را از دست ندهید.
انتخابی زیرکانه و شکیل: حجاب و نوع پوشش شما با انتخاب یک روسری ابریشم مناسب رنگ پوست و سبک مانتو یا چادرتان کامل می‌شود. پس وسواس در خرید این جنس روسری نسبتا گران قیمت چندان هم بد نیست. چون باید طرح و رنگ‌های این روسری‌ها با شخصیت و نوع پوشش شما تناسب داشته باشد تا در کنار رنگ لباس‌های دیگری که در کمد دارید چشم‌نوازتر به نظر برسد. پس با انتخاب طرحی زیرکانه در عین نجابت به پوشش سر خود شکیل بودن هم ببخشید.
دور از نور و فشار: روسری ابریشمی در معرض آفتاب به مرور رنگ خود را از دست خواهد داد، پس حتما آن را در کمد و دور از نور مستقیم آویزان کنید. از طرفی اگر به مرتب بودن ظاهر روسری خود اهمیت می‌دهید این جنس روسری‌ها را تا نکنید چون بعد از جا خوش کردن خطوط عمیق روی آن به‌سختی می‌توان چروک‌ها را از بین برد، پس پیشنهاد می‌کنیم روسری را به شکل رول در فضایی که تحت فشار نباشد، قرار دهید.اگر دیر به دیر سراغ این جنس روسری‌های عزیزتان می‌روید بهتر است هر از گاهی با باز کردن آن هوایی به روسری بدهید تا طول عمرش بیشتر و زیبایی آن ماندگار شود.
اتو با تمهیدات ویژه: برای اتو کردن این روسری‌ها با جنس حساسی که دارند باید از کمترین دمای اتو استفاده و برای احتیاط بیشتر پارچه‌ای روی آن قرار دهید و از روی آن اتو کنید.این کار باعث می‌شود تا ضمن محافظت از بافت این جنس پارچه، اتو و حرارت آن ردی از خود روی پارچه باقی نگذارد.
شستن با دست بدون چلاندن: برای از بین نرفتن رنگ و الیاف روسری‌های ابریشمی حتما آنها را با دست بشویید. لگنی را از آب گرم پُر کنید و مقداری پودر شست‌وشو با دست ملایم داخل آب بریزید. سپس روسری را در آن به آرامی و بدون چنگ زدن بشویید و بعد آب کشی کنید. پس از پایان مرحله شست‌وشو هرگز آب روسری را برای خشک کردن نچلانید و در خشک‌کن قرار ندهید. چون با این کار الیاف ابریشم به مرور زمان کش می‌آید و فرم خود را از دست می‌دهد. برای خشک کردن این روسری بهتر است آن را ما بین دو حوله خشک قرار دهید و بعد از گرفته شدن آب اضافه آن، روسری را در سطحی صاف پهن کنید.
لکه‌زدایی با آب ولرم: روسری‌های ابریشم به سرعت حتی با قطره آب هم لک می‌شوند پس مراقب باشید و حتی عطر و ادکلن خود را هم به هیچ‌وجه روی آن اسپری نکنید. اما بعد از لک شدن حتما فقط روسری را با آب ولرم بشویید و از هیچ مایع لکه‌زدایی روی آن استفاده نکنید.

فاطمه سلطانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها