تیم ملی والیبال در یک بازی ناامیدکننده مغلوب ژاپنی‌ها شد

فاجعه در هیروشیما

جنگ دو قدرت والیبال آسیا با شوربختی، 3 بر یک به سود ژاپن به پایان رسید تا ایران، به عنوان آقای والیبال آسیا، در جام جهانی 2019، یک آسیایی دیگر را بالای دست خود ببیند.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۲۲

تیم ملی ایران در این دربی آسیایی با ترکیب پوریا یلی، پوریا فیاضی، سعید معروف، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی ، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور به مصاف ژاپن رفت اما خیلی زود مشخص شد، با وجود انگیزه بالای بازیکنان ژاپن و حمایت پرشور هواداران ژاپنی، کار برای شاگردان ایگور کولاکوویچ سخت است. سامورایی ها ست اول را 25 بر 16 به سود خود خاتمه دادند و در ست دوم هم تا امتیاز 15 بر 10، برتری کاملی نسبت به ایران داشتند، اما یک بازگشت رویایی از بروبچه‌های والیبال کشورمان باعث شد ست دوم با نتیجه 28 بر 26 به سود ما تمام شود.
با وجود این نمایش خیره کننده، انتظار نمی رفت ست سوم، شاهد یک افت عجیب در تیم باشیم، اما این اتفاق افتاد و در عین ناباوری ژاپن با نتیجه عجیب و غریب 25 بر 13 برنده از زمین بیرون آمد. ست چهارم، برای ما می توانست ست بازگشت به بازی و حتی پیروزی باشد اما انگار زورمان به این حریف نمی رسید و این ست نیز با نتیجه 25 بر 21 به سود میزبان به پایان رسید. بدین ترتیب تیم ملی ژاپن توانست با نتیجه 3-1 مقابل ایران به برتری برسد و هفتمین برد خود را در جام جهانی کسب کند. ایران هم پنجمین شکست خود را در این تورنمنت تجربه کرد و در جایگاه هشتم باقی ماند.
برتری ژاپن در حمله و سرویس
آمار بازی تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن نشان دهنده برتری میزبان در حمله و سرویس است. در این بازی ایران ۴۲ امتیاز از آبشار، ۱۲ امتیاز از دفاع روی تور، تنها یک امتیاز از سرویس و ۲۳ امتیاز از خطاها و اشتباهات بازیکنان ژاپن کسب کرد. اما تیم ژاپن ۶۱ امتیاز از آبشار، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۸ امتیاز از سرویس و ۲۶ امتیاز از خطاها و اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.
در پایان این دیدار، یوجی نیشیدا و یوکی ایشیکاوا هر دو با کسب ۲۳ امتیاز برای ژاپن، امتیاز آورترین بازیکنان زمین شدند. پوریا یلی و امیرحسین اسفندیار نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۱ امتیاز را برای ایران کسب کردند.
نتایج بازی‌های دیروز
آرژانتین ۳ - ۱ روسیه (۲۵-۲۳، ۲۵-۲۳، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۱۶)
ایتالیا ۲ - ۳ کانادا (۲۵-۱۹، ۱۷-۲۵، ۲۵-۱۵، ۲۳-۲۵ و ۱۶-۱۸)
آمریکا ۳ - صفر استرالیا (۱۴-۲۵، ۱۳-۲۵ و ۱۶-۲۵)
لهستان ۲ - ۳ برزیل (۲۵-۱۹، ۲۳-۲۵، ۱۹-۲۵، ۲۵-۱۶ و ۱۱-۱۵)
تونس 3 - 1 مصر (25-23، 14-25، 25-17 و 25-18)
ژاپن 3 - 1 ایران (25-16، 26-28، 25-13 و 25-21)
برنامه بازی‌های امروز
آمریکا - روسیه (5:30)
لهستان - کانادا (7:00)
آرژانتین - مصر (8:30)
ایتالیا - ایران (9:30)
تونس - استرالیا (11:30)
ژاپن - برزیل (13:50)
پاداش ۶۳۰ هزار دلاری برای قهرمان
رقابت های جام جهانی والیبال در ژاپن به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و چهره قهرمان احتمالا امروز مشخص می‌شود. طبق اعلام کمیته برگزاری امسال تیم قهرمان ۶۰۰هزار دلار به دست خواهد آورد که بین اعضای تیم تقسیم می شود و ۳۰ هزار دلار نیز به فدراسیون خواهد رسید. تیم دوم صاحب ۳۰۰ هزار دلار می رسد که ۱۵ هزار دلار نیز به فدراسیون والیبال این کشور خواهد رسید و تیم سوم صاحب ۱۰۰ هزار دلار می‌شود و ده هزار دلار به فدراسیون آن می رسد. همچنین تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها نیز ۱۰۰امتیاز، هم اندازه المپیک و لیگ جهانی امتیاز به دست خواهد آورد که در رده‌بندی فدراسیون جهانی اعمال می‌شود. پیشتر دو تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه المپیک را به دست می آوردند اما در این دوره تنها مسابقات تبدیل به یک تورنمنت اقتصادی شده است و رتبه‌بندی تیم‌ها اهمیت چندانی ندارد.

سلسائو در آستانه قهرمانی
تیم ملی والیبال برزیل با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل لهستان، به یک قدمی قهرمانی در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن رسید.
در حساس تر ین بازی روز نهم رقابت‌ها تیم برزیل با هدایت دال زاتو، ۳ بر ۲ لهستان قدرتمند را شکست داد تا به یک قدمی قهرمانی در این مسابقات برسد. لهستان که برای رسیدن به صدر جدول حتما باید این بازی را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود خاتمه می داد، در ست‌های اول و چهارم برزیل را متوقف کرد اما اینها برای پیروزی در کل بازی کافی نبود. به این ترتیب برزیل با کسب نهمین پیروزی متوالی خود با ۲۶ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه داد تا تنها به 2 امتیاز دیگر جهت کسب عنوان قهرمانی نیاز داشته باشد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها