15 کشته در جنایت‌های مسلحانه پایان هفته

خودکشی داماد خشمگین پس از قتل‌عام خانوادگی

در جریان تیراندازی‌های پایان هفته در کشور، 15 نفر کشته شدند. در جریان یکی از این جنایت‌ها داماد خشمگین وقتی فهمید همسرش قهر کرده و به خانه پدرش رفته، با سلاح به آنجا رفت و پس از رقم‌زدن جنایتی هولناک خودکشی کرد. دوئل دو طایفه در سیستان هم دو قربانی برجای گذاشت و مردی به خاطر اختلاف ملکی، چهار عضو خانواده‌اش را کشت. این جنایت ها در حالی رخ داده که پلیس بارها نسبت به برخورد با افرادی که به خرید و فروش سلاح و حمل آن اقدام می کنند ، هشدار داده است.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۷۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 10 شب چهارشنبه سکوت محله سکینه‌بانو در ورامین با صدای شلیک‌های گلوله و شیون زنان شکسته شد. اهالی سراسیمه خود را به خیابان رساندند. صدای گلوله از داخل خانه‌ای شنیده می‌شد و التماس‌های زنان حکایت از وقوع جنایتی هولناک داشت. با تماس اهالی، دقایقی بعد تیمی از ماموران پلیس ورامین همراه امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند. ماموران پس از ورود به خانه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جسد مردی مقابل در ورودی افتاده بود و کنارش سلاح کلتی قرار داشت. سه زن، سه مرد و یک کودک دیگر هم هدف تیراندازی قرار گرفته و غرق در خون بودند.
امدادگران اورژانس با معاینه مجروحان اعلام کردند، در این تیراندازی چهار مرد و یک زن میانسال جان باخته‌اند. دو زن و یک کودک هم مجروح هستند. با وجود این، آنها عملیات احیا را شروع کردند و بعد از دقایقی زن میانسال شروع به نفس کشیدن کرد و به زندگی بازگشت تا تعداد یک نفر از قربانیان کم شود.
آغاز تحقیقات جنایی
ماموران پلیس آگاهی ورامین همراه بازپرس جنایی در محل جنایت حاضر شده و تحقیقات برای رازگشایی از تیراندازی را آغاز کردند. همزمان مجروحان که وضعیت آنها وخیم بود به بیمارستان منتقل شدند.
در تحقیقات اولیه مشخص شد، مرد صاحبخانه و سه دامادش در این جنایت جان خود را از دست داده‌اند. بررسی صحنه قتل نشان داد، داماد کوچک خانواده که جسدش مقابل در افتاده بود، پس از شلیک به خانواده همسرش، اقدام به خودکشی کرده بود.
انگیزه قتل چه بود؟
براساس شنیده‌ها، عامل جنایت به‌خاطر اختلاف با همسرش به حالت قهر به خانه پدری خود آمده بود. شامگاه چهارشنبه داماد جوان قرار بود برای حل این اختلاف به خانه پدرزنش برود اما به جای حل مشکل با تهیه سلاح کلتی به آنجا رفت و پس از ورود به خانه به سمت افرادی که آنجا بودند شلیک کرد. او سپس با شلیک گلوله‌ای به سرش، خودکشی کرد.
شمس ، دادستان ورامین در این‌باره گفت: مجروحان در حال حاضر در بیمارستان بستری شده‌اند که حال یکی از این افراد وخیم است. در این حادثه، هیچ انگیزه مجرمانه‌ای وجود نداشته و تحقیقات اولیه نشان از ناتوانی کنترل خشم و عصبانیت لحظه‌ای داماد خانواده دارد.

قتل 4 عضو خانواده به‌خاطر اختلاف ملکی
در نخستین جنایت مسلحانه ، مردی در جریان درگیری با خانواده برادرش او و سه عضو خانواده وی را با شلیک گلوله به قتل رساند. ساعت 11 چهارشنبه وقوع تیراندازی در روستای غلام‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان مهر به پلیس گزارش شد. همزمان با حضور پلیس در آنجا معلوم شد دو مرد و دو زن که اعضای یک خانواده بودند، براثر شلیک گلوله سلاح شکاری به قتل رسیده‌اند. در تحقیقات از شاهدان معلوم شد عموی خانواده به‌خاطر اختلاف ملکی مرتکب قتل شده است. با شناسایی هویت قاتل او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

شلیک مرگبار به مرد جوان
شامگاه چهارشنبه در جنایتی دیگر، مردی در ناحیه شهری مهرگان محمدیه بر اثر شلیک گلوله از سوی فرد یا افرادی به قتل رسید.
سرهنگ رحیم خامدی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس قزوین گفت: شامگاه چهارشنبه هفدهم مهر امسال، مردی حدود ۳۵ ساله با اصابت دو گلوله به بازو و پهلوی سمت راست، زمانی که در ناحیه شهری مهرگان محمدیه در حرکت بود به قتل رسید. تحقیقات پلیسی برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت و فاش شدن انگیزه این عمل ادامه دارد.

قتل عروس و خواهرشوهر
پلیس شهرستان لنده هم در جست‌وجوی فرد یا افرادی است که با انگیزه‌ای نامعلوم دختر جوان و عروس خانواده را شامگاه پنجشنبه با شلیک گلوله از پای در‌آوردند.
ساعت 19 پنجشنبه 18 مهر امسال وقوع تیراندازی در روستای گاجوال دم تنگ از توابع بخش موگرمون شهرستان لنده به پلیس گزارش شد. ماموران مشاهده کردند که عروس ۲۸ و دختر ۱۸ ساله این خانواده بر‌اثر شلیک با سلاح ساچمه‌زنی، هر دو کشته شدند. پلیس در جست‌وجوی فرد یا افرادی است که به این جنایت دست زده‌اند.

2 کشته در درگیری طایفه‌ای
صبح دیروز درگیری طایفه‌ای در هیرمند منجر به مرگ دو نفر و زخمی شدن افرادی دیگر شد.
سرهنگ حسین سنچولی، فرمانده انتظامی هیرمند در تشریح این درگیری گفت: درگیری دو‌طایفه «میر» و «نارویی» در نزدیکی در پایانه مرزی میلک بر سر اختلافات قبلی که داشتند، باعث شد صبح جمعه نوزدهم مهر امسال دوباره با هم درگیر شوند. در این درگیری که با سلاح شکاری و جنگی رخ داد، دو نفر از طایفه میر زخمی شده و فوت کردند. چند نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

محمد غمخوار

حواث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها