شبکه‌های رادیویی، تصویرگر و روایتگر شکوه و عظمت حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی هستند و برنامه‌سازان هم تلاش می‌کنند با خلق تولیدات فاخر و گزارش‌های ماندگار این حماسه را جاودانه کنند.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۳۰

به همین دلیل مراسم بدرقه کاروان اعزامی معاونت صدا برای پوشش رسانه‌ای با حضور دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدا برگزار شد. معاون صدا در بخشی از این مراسم گفت:تقریبا نه تنها حاجت‌های معنوی، بلکه حاجت‌های دنیایی را نیز از آستان امام حسین(ع) می‌خواهیم. معاون صدا با تشبیه کردن مسیر پیاده‌روی زائران به قطعه‌ای از بهشت خداوندی گفت: در بازه‌ای زمانی جمعیتی میلیونی تعاملاتشان طوری خواهد شد که محاسبه نمی‌شود، اتفاق عجیبی رخ می‌دهد که انسان‌ها نه برای خود بلکه برای دیگران تلاش می‌کنند و این همان مدینه فاضله‌ای است که به ما وعده داده شده در حکومت آقا امام‌زمان‌(عج) رخ خواهد داد. باید شما برنامه‌سازان به خوبی بتوانید آن حال و هوای معنوی را در گزارش‌های خود در ذهن مخاطب به تصویر بکشید.
شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: اتفاق در مسیر کربلاست که با اعزام کردن گروه می‌توانیم آن حال و فضا و اتفاق را به‌خوبی روایت کنیم. چون در آن چند وقت نه‌تنها آن آدم با ویژگی‌هایی که ذکر کردم خواستنی است بلکه آن گزارش‌ها شنیدنی است. معتقدم برنامه‌سازان رادیو می‌توانند با دستمایه قرار دادن موضوعاتی که بیانگر سبک زندگی حسینی باشد، این مهم را به سرانجام برسانند. شاه‌آبادی خاطرنشان کرد که با تعامل خوب عکاسان اعزامی از معاونت صدا، تصاویر خوبی از حماسه اربعین در رادیو نما انعکاس یابد. همچنین رادیو اربعین به عنوان مرجعیت رسانه‌ای اربعین در عراق و ایران حضور فعالی دارد. رضا کوچک‌زاده، مدیر رادیواربعین و نماینده معاونت صدا در کمیته اطلاع‌رسانی اربعین حسینی با بیان این‌که چهار موکب عمود 285 امام رضا (ع)، 707 آستان قدس رضوی، 1080 موکب حضرت معصومه (س) و 1120 برای مستقر شدن برنامه‌سازان جهت پوشش رسانه‌ای این رخداد عظیم هماهنگ شده است، گفت: در چهار تاریخ و در چهار گروه مختلف برنامه‌سازان اعزام می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها