هر زمان که قصد سفر دارید، دانستن اینکه چقدر هزینه سفرتان به مقصد مورد نظر می‌شود بسیار مفید خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۳۲۲۱۷
چگونه هزینه سفر خود را محاسبه کنیم؟

برای به دست آوردن رقم دقیق مبلغ پولی که در یک سفر هزینه خواهید کرد باید چندین فاکتور را مورد توجه قرار دهید. برای محاسبه هزینه سفر خود، این مراحل را دنبال کنید.

هزینه حمل و نقل را محاسبه کنید

حمل و نقل احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین هزینه را در سفر شما متحمل می‌شود. اگر در حال مسافرت با هواپیما، قطار یا اتوبوس هستید، هزینه حمل و نقل شما برابر با قیمت بلیط شما است. می‌توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما از سامتیک، قطار و یا اتوبوس در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید. اگر با ماشین سفر می‌کنید، میزان سوخت مورد نیاز سفر خود را باید محاسبه کنید.

  • با مسافتی که قرار است رانندگی کنید، شروع کنید و میزان کیلومتر آن را محاسبه کنید.
  • فاصله را بر اساس مصرف سوخت خودرو (مایل در گالن یا کیلومتر در لیتر) تقسیم کنید. مقدار بدست آمده تعداد گالن‌ها یا لیترهایی است که برای تکمیل سفر به آنها نیاز دارید.
  • تعداد گالن‌ها یا لیترها را با متوسط ​​هزینه سوخت ضرب کنید.
  • توجه: اگر برای سفر خودرویی کرایه کردید، شرکت کرایه خودرو مبلغ ثابت را براساس میزان کیلومتر مسافت و علاوه بر این مبلغ ثابت برای بیمه اتومبیل به شما می‌دهد. مطمئن باشید که این مبلغ را در هزینه‌های سفر خود لحاظ می‌کنید.

تمام هزینه‌هایی را که هنگام مسافرت متحمل می‌شوید را در نظر بگیرید

  • غذا و نوشیدنی؛ اگر به مدت طولانی مسافرت می‌کنید، باید مصرف غذا و نوشیدنی زیاد را متوقف کنید، یا ممکن است تصمیم به بسته بندی غذا و نوشیدنی بگیرید. در هر صورت، باید این هزینه را در هزینه سفر خود لحاظ کنید.
  • اقامتگاه؛ برای مسافرت‌هایی که بیش از یک روز به رانندگی نیاز دارید، باید برای خواب در جایی توقف کنید. مگر اینکه تصمیم بگیرید که در کنار جاده توقف کنید و در وسیله نقلیه خود بخوابید. در هر صورت باید هزینه اقامت را به هزینه‌های کلی سفر خود اضافه کنید.
  • عوارض؛ بسیاری از مسیرهای جاده‌ای دارای عوارضی هستند که باید هنگام مسافرت آنها را پرداخت کنید. هزینه عوارض را به هزینه‌های سفر بیفزاید، به خصوص اگر در یک سفر جاده‌ای طولانی باشید.
  • پارکینگ؛ اگر تصمیم به خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار ارزان از سامتیک یا اتوبوس را دارید، شاید نیاز باشد که هزینه توقف خودروی خود در یک پارکینگ یا گاراژ را به هزینه‌های سفر خود اضافه کنید.
  • استهلاک؛ هر زمان که با وسیله نقلیه خود رانندگی می‌کنید، ارزش وسیله نقلیه شما کاهش می‌یابد و این رقم باید به هزینه‌های سفر شما اضافه شود. استهلاک را می‌توان با ضرب کردن میانگین هزینه استهلاک، 60 تومان در هر 1.6 کیلومتر است که با مسافتی که سفر می‌کنید محاسبه می‌شود.
  • هزینه‌های غیرمستقیم؛ در صورت مسافرت با خودروی شخصی باید هزینه‌های مسافرتی غیرمستقیم در نظر گرفته شود و مواردی مانند تعمیرات جاده‌ای، آلودگی، مالیات دولت، حوادث و کاربری اراضی را در بر بگیرد. می‌توانید به طور متوسط این هزینه‌ها را محاسبه کنید
  • زمان مسافرت؛ اگر قصد مسافرت در تعطیلات را دارید، زمانی که در جاده و مقصد هستید را در نظر بگیرید. برای محاسبه این کار ساعاتی را که برای رسیدن به مقصد خود نیاز دارید، 15 دقیقه زمان اضافه برای غذا (غذا، سرویس بهداشتی، سوخت گیری) را اضافه کنید، تا زمان رسیدن به مقصد خود را بدست آورید.

اگر شاغل هستید مرخصی خود را محاسبه کنید

برای فهمیدن هزینه سفر، زمان از دست دادن کار باید به معادله اضافه شود. تعداد ساعاتی را که مرخصی می‌گیرید را در مقدار پولی که در هر ساعت می‌گیرید، ضرب کنید.

نحوه سفر با بودجه محدود

مسافرت اغلب یک فعالیت لوکس محسوب می‌شود، اما دیدن دنیا بدون خالی کردن حساب بانکی نیز ممکن است. ابتدا تصمیم بگیرید که قصد دارید در سفر چه کارهایی انجام دهید و آنها را در بودجه بندی برای سفر خود اولویت بندی کنید. سپس، بهترین پیشنهادات پرواز و اقامت را جستجو کنید. بهره مندی از سرگرمی رایگان محلی، مانند تورهای پیاده روی، یکی دیگر از راه‌های عالی برای صرفه جویی است. شما با انجام کارهایی می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنید.

  1. یک مقصد ارزان را انتخاب کنید

بعضی از مناطق به عنوان مقاصد ارزان برای سفر محسوب می‌شوند. آنها به طور کلی گزینه‌های بسیار مناسب برای اقامت، غذا خوردن، سرگرمی و بلیط هواپیما هستند. با انتخاب "همه جا" در قسمت جستجو وب‌سایت‌های سفر می‌توانید بسیاری از این مکان‌ها را پیدا کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های هوشمندانه شناسایی مقصدی پر رفت و آمد مانند پاریس و سپس سفر به شهری کوچک‌تر در خارج از آن است. این سفر "ثانویه" نامیده می‌شود.

  1. خارج از فصل سفر مسافرت کنید

بیشتر مکان‌ها در فصلی خارج از فصل پرتردد برای سفر مقاصدی هستند که کمتر کسی به آنها سفر می‌کند و به همین خاطر قیمت‌ها و هزینه‌ها در این زمان کاهش می‌یابد. غیر از فصل تابستان و بهار باقی زمان سال بهترین زمان برای سفر است. می‌توانید قبل از رزرو مستقیم با محل اقامت خود تماس بگیرید و از زمان شروع و پایان فصل پرتردد از آنها بپرسید.

  • فصول غیر سفری معمولا با هوای ایده آل مطابقت ندارند، بنابراین حتماً هنگام بسته بندی وسایل سفر خود این موضوع را در نظر بگیرید.
  1. اطلاعات مربوط به هزینه‌های روزانه خود را جمع آوری کنید

اگر می‌خواهید غذا بخورید، به جستجوی منوی رستوران‌های مقصد خود بپردازید. یا به اینترنت مراجعه کنید و میانگین هزینه خوراکی‌های اصلی مانند شیر را در آن منطقه پیدا کنید. اگر می‌خواهید رانندگی کنید، هزینه‌های بنزین و هزینه‌های احتمالی در مقصد را به صورت آنلاین جستجو کنید. همچنین می‌توانید موزه یا بلیط‌های دیگر را از قبل خریداری کنید تا بدین ترتیب هزینه‌های تفریحی خود را نیز بدانید.

بودجه بندی سفر خود را مشخص کنید

با انتخاب مقصد خود و تعداد روزهایی که می‌خواهید سفر کنید، شروع کنید. سپس تخمین بزنید که چقدر برای خرید بلیط هواپیما نیاز دارید. برای تعیین هزینه روزانه از اطلاعاتی که در مورد غذا، سرگرمی و سایر هزینه‌ها جمع آوری کرده‌اید، استفاده کنید. تمام هزینه‌های خود را اضافه کنید تا زمانی که یک تخمین کلی برای سفر داشته باشید.

  • اگر برآورد هزینه سفر خود را بر تعداد روزهایی که سفر می‌کنید تقسیم کنید، هزینه روزانه را خواهید داشت. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا می‌توانید سفر طولانی‌تری داشته باشید یا نیاز به کوتاه کردن مدت زمان آن دارید.
  • هزینه‌های سفر خود را بیشتر بررسی کنید و ببینید امکان این وجود دارد که کمی از هزینه‌ها، مانند درست کردن غذا توسط خودتان به جای غذا خوردن در رستوران‌ها، کم کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها