باز هم لیگ برتر ایران و باز هم یک خارجی به شدت بی‎کیفیت و نازل دیگر که البته هزینه‎ای بسیار هنگفت روی دست یک باشگاه گذاشته است.
کد خبر: ۱۲۳۲۲۰۰
هنر بر باد دادن 4 میلیارد و 407 میلیون تومان در 6 هفته!

به گزارش جام جم آنلاین ، البته ذکر مصیبت را اینگونه هم می توان بیان کرد: باز هم پرسپولیس و باز هم جذب یک بازیکن خارجی بی کیفیت دیگر و باز هم بریز و بپاش چند میلیاردی برای هیچ و پوچ. یک برزیلی دیگر که اینبار نامش جونیور است.

این بازیکن برای پرسپولیس چیزی بیشتر از چهار میلیارد تومان هزینه دربرداشته است؛ البته دقیق‎ترش را بخواهید می‎شود حدود چهار میلیارد و 400 میلیون خرده‎ای. این مبلغ حتی برای بازیکنان درجه یک ایرانی هم زیاد به نظر می‎رسد و مبلغ واقعا هنگفتی است.

در واقع کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس دو ماه وقت گذاشت تا به قول خودش یک بازیکن درجه یک جذب کند اما مسئولان تیم آنقدر تعلل کردند تا در نهایت این بازیکن با 350 هزار یورو به تهران آمد. کالدرون در جذب بازیکن خارجی موفق شد اما امروز از او به طور کامل قطع امید کرده است.

جونیور بدون اینکه کوچک‎ترین تاثیر مثبتی بر روی پرسپولیس داشته باشد به احتمال فراوان نیم فصل از تیم جدا می شود و این یعنی اینکه همان چهار میلیارد و 400 میلیون خرده ای به باد رفته است. سندرم فوتبال ایران اینبار در ابتدای لیگ نوزدهم تکرار شد، سندرمی به نام خرید بازیکن بی کیفیت خارجی. از آن دست بازیکنانی که مشخص نیست آمدنش بهر چه بود و رفتنش بهر چه. از همان‎هایی که کلی ارز با خودش از کشور خارج می‎کند و اگر آن را به موقع نگیرد شکایت از پرسپولیس را نزد فیفا می برد و بعد از آن هم خوب می دانیم چه دردسرهای دیگری در راه خواهد بود. از جریمه و کسر امتیاز گرفته تا نامه نگاری و شکایت بردن به دادگاه عالی ورزش.

چه کسی مقصر است؟ قطعا مدیرعامل ، سرپرست و یا هر فرد دیگری که فعلا نفر اول باشگاه محسوب می شود. اما مگر عرب بابت این اتفاق پاسخگو خواهد بود؟ قطعا خیر. او بابت آن چهار میلیارد و خرده ای هم که بر باد رفت پاسخگو نخواهد بود. همانطور که مدیران پیش از او هرگز بابت دی‏کارموها و کروات‏ها و اکراینی‏ها جوابی ندادند و همانطور که مدیران پس از او هم بابت بازیکنان کشورهای زیر پونز و یا بی‎کیفیت جوابی در آستین نخواهند داشت و توضیحی ارائه نمی‎دهد. کسی جریمه نمی‎شود، کسی هم عذاب وجدان نمی‎گیرد. در مجموع هیچکس قرار است مقصر باشد. مقصر خودِ جونیور است که به عنوان گزینه نهم کالدرون به ایران آمد، هیچ کار خاصی انجام نداد و با 350 هزار یورو هم راهش را می‎کشد و می‎رود. به همین راحتی.

تنها شش هفته از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته است. هنرِ بر باد دادن 4 میلیارد و 407 میلیون تومان در این مدت چیزی است که فقط از عهده باشگاه‎های ایرانی بابت خرید بازیکن بی‎کیفیت خارجی برمی‎آید. بازیکن بعدی بی‎کیفیت و خارجی از کدام کشور است؟ چقدر پول روی دست باشگاه‎ها می گذارد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها