مجید واشقانی از بازی در نقش پلیس می‌گوید:

مردم فیلم پلیسی دوست دارند

مجید واشقانی با بازی در سریال تلویزیونی «مسیر انحرافی» کارش را در دنیای بازیگری آغاز کرد. این هنرمند طی این سال‌ها سه بار لباس پلیس را در مجموعه‌های تلویزیونی انقلاب زیبا، ماتادور و میکائیل پوشیده است. البته واشقانی به غیر از این سه اثر که نقش پلیس را بازی کرده، در سریال‌های پلیسی دیگر همچون آمین، هوش سیاه 2 و ... هم بازی کرده است. گفت‌وگوی ما را با او درباره نقش‌های پلیس بخوانید.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۹۴

شما سه بار لباس پلیس را به تن کردید. نقش پلیس آنقدر جای کار دارد که شما سه بار این نقش را بازی کرده‌اید؟
بله، کارهای پلیسی همیشه جذابیت دارد. خوشبختانه من هم خوش‌شانس بودم و چه زمانی که نقش پلیس را بازی کردم یا در سریال پلیسی حضور داشتم و ایفاگر شخصیت دیگری بودم، با اقبال مردمی رو‌به‌رو شده است، چون همه کارهایی که بازی کردم خوش‌ساخت بودند که نمونه آنها انقلاب زیبا، ماتادور، میکائیل، آمین، هوش سیاه 2، تلاطم و ... است.
منظورتان از جذابیت کارهای پلیس، اکشن بودنش است؟
نه اتفاقا. چون سریال‌های انقلاب زیبا و میکائیل اکشن نبودند و فقط ماتادور اکشن بود. منظورم از جذابیت این است که گره‌های سریال ‌های پلیسی را خیلی دوست دارم و برایم جذاب است. البته گاهی هم سریال‌های پلیسی ضعیف هم ساخته شده که اصلا هم دیده نشدند.
وقتی فیلم متری شیش و نیم اکران شد از تماشای نقش پلیس در این اثر لذت بردم. پلیس در تلویزیون و سینما متفاوت است. از نگاه ناجا این قضیه باید اصلاح شود. پلیس‌های سینما واقعی تر هستند، اما خطوط قرمز در پلیس تلویزیون زیاد است. جالب این که ما در تلویزیون پلیسی نمی‌بینیم که خلافکار باشد. درحالی که اگر هیچ پلیسی خلاف نمی‌کرد، پس چرا در عالم واقعیت دادگاه نظامی داریم. باید صادقانه با مردم صحبت کنیم. بودن پلیس درست در کنار پلیس خلافکار به جذابیت قصه اضافه می‌کند.
برای پلیس‌هایی که بازی کرده اید، مابه‌ازا هم داشتید؟
نه، ما‌به‌ازا نداشتم. اما پلیس‌هایی که بازی کرده‌ام متفاوت بودند.
به نظرم وقتی بازیگری سه بار لباس یک شخصیت را می‌پوشد، دیگر برایش حرف جدیدی نخواهد داشت.
نه، این طور فکر نکنید. گرچه سه بار نقش پلیس را بازی کردم. اما هر سه کاملا متفاوت و با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد بودند. در سریال انقلاب زیبا یک کارآگاه جوان بودم. در ماتادور افسر سایبر و در میکائیل هم افسر کلانتری. هر سه این پلیس‌ها متفاوت هستند. بنابراین این قابلیت را دارم که نقش پلیس‌های دیگر هم بازی کنم و اصلا نباید خودمان را محدود کنیم، چون روحیه هر پلیسی متناسب با ماموریتی که دارد فرق می‌کند.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها