کولاکوویچ سرانجام کوتاه آمد و با جوان‌گرایی اولین برد را نصیب والیبال ایران کرد

نبرد انتقامی با استرالیا

هواداران فوتبال یک شعار خیلی معروف دارند. به‌خصوص استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها. هر بار که این تیم‌ها نتیجه نمی‌گیرند هواداران آنها در ورزشگاه داد می‌زنند: «پرسپولیس/ استقلال بسه دیگه غیرتت رو نشون بده.» این‌بار اما این شعار را نه برای فوتبال که هواداران از هزاران کیلومتر دورتر خطاب به والیبالی‌ها گفتند. از طریق شبکه‌های مجازی و پیام‌هایی که در این شبکه‌ها منتشر کردند. این که ملی‌پوشان والیبال، کافی است، غیرتتان را نشان بدهید و همین اتفاق هم افتاد. از بازی روز گذشته با کانادا.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۰۷

پس از تن دادن به شکست مقابل روسیه و از آن عجیب‌تر شکست مقابل مصر فشار روی والیبالی‌ها زیاد بود. البته کولاکوویچ هم تحت فشار بود و کمی لجوج! شاید او یک سرمربی در حد و اندازه‌های برندهای جهانی باشد اما برندها هم ممکن است اشتباه کنند و ممکن است یک جایی بی گدار به آب بزنند و قافیه را ببازند. نمونه‌اش همین دو بازی اول ایران در جام جهانی. هر چقدر کارشناسان
به کولاکوویچ هشدار می‌دادند که تیم خسته است و باید از جوان‌ترها استفاده کند ترکیب ایران باز همان همیشگی بود. یعنی سعید معروف و رفقا!اما برای بازی با کانادا ظاهرا ایگور کولاکوویچ خودش هم به این باور رسید که دیگر وقت تغییر است. احتمالا او با این فلسفه پیش رفت: «وقتی داریم می‌بازیم خب با جوان‌ها ببازیم. حداقل برای‌شان تجربه می‌شود. »به همین دلیل هم بود که ترکیب اولیه ایران در بازی با کانادا را جوان‌ها شکل دادند یعنی مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، فرهاد قائمی و محمدرضا موذن. ترکیبی جوان و تازه نفس والیبال ایران که کانادا را به زانو در آوردند.
هر چند جوانان ایران در این بازی کم اشتباه نداشتند اما شکی وجود ندارد که رفته رفته و بازی به بازی همه چیز در کنار هم قرار می‌گیرد. مگر از اول محمد موسوی، شهرام محمودی یا سعید معروف بودند؟ بازی دادن به جوان‌ها یک ویژگی دیگر هم دارد. این که فرصتی می‌شود برای با تجربه‌ها تا استراحت بیشتری داشته باشند و هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ فکری خودشان را برای مسابقات انتخابی المپیک که در دی‌ماه برگزار می‌شود، آماده کنند.
اینها را اما باید کنار گذاشت. امروز قرار است یک جنگ تمام‌عیار بین ایران و استرالیا برگزار شود. استرالیا برای جبران باخت فینال قهرمانی آسیا مقابل ایران قرار می‌گیرد و ایران هم که تازه روی دور برد افتاده نمی‌خواهد مقابل حریف اقیانوسیه‌ای اش بازنده باشد و همین مساله جنگ تمام عیار را رقم خواهد زد. البته تیم استرالیا ظاهرا با ترکیبی متفاوت به ژاپن آمده و این احتمال وجود دارد که آنها غیرقابل پیش‌بینی بازی کنند.
معروف: جوانان ایران لایق برد مقابل کانادا بودند
کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل کانادا گفت: بازیکنان جوان و آینده دار ما برای هر امتیاز جنگیدند. سعید معروف در نشست خبری پس از شکست تیم ملی کانادا گفت: فکر می‌کنم پس از دو شکست در جام جهانی، این پیروزی بزرگی برای ما بود. امروز بازیکنان جوان ما عملکردی عالی داشتند و من از این پیروزی خیلی خوشحال هستم. بازیکنان جوان و آینده‌دار برای هر امتیاز جنگیدند و آنها لایق این پیروزی بودند.

تمجید کولاکوویچ از مجرد
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری بعد از بازی با کانادا گفت: پس از دو شکست، این پیروزی خیلی برای ما مهم بود چرا که اعتماد به نفسمان کم شده بود. بعد از ست نخست، بازی را با انرژی شروع کردیم و بسیار خوشحالم چرا که اغلب بازیکنان مخصوصا بازیکنان نیمکت‌نشین و جوان با کیفیت ظاهر شدند؛ کسانی که آینده‌های والیبال ایران هستند. امیدوارم بتوانیم این انرژی را برای بازی‌های بعدی حفظ کنیم.
سرمربی تیم ملی والیبال درباره علی اصغر مجرد گفت: مجرد بیشتر یک مدافع است. هر چند که امروز از دفاع او راضی نیستم چرا که می‌توانست بهتر دفاع کند، اما او در سرویس شگفت زده‌ام کرد و اشتباه کمی مرتکب شد و به خاطر این عملکرد بسیار خوشحال هستم.

نتایج بازی‌های دیروز
ایران 3-کانادا 1
آرژانتین 2- ایتالیا 3
روسیه 2 - استرالیا 3
آمریکا 3 - لهستان 1
برزیل 3 - مصر 1
ژاپن 3 - تونس 0

برنامه بازی‌های امروز
مصر - کانادا (5:30)
لهستان - آرژانتین (7:00)
برزیل - روسیه (8:30)
تونس - ایتالیا (9:30)
ایران - استرالیا (11:30)
ژاپن - آمریکا (13:50)

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها