گفت‌وگو بامحمد بنا در مراسم معارفه حسن رنگرز

سهمیه کامل المپیک را می‌گیریم

مراسم معارفه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون، صبح دیروز برگزار شد. پس از این مراسم برای دقایقی کوتاه با محمد بنا، سرمربی تیم ملی گفت‌وگو کردیم که در اینجا می‌خوانید:
کد خبر: ۱۲۳۱۳۹۹

خیلی‌ها می‌گویند که انتخاب رنگرز به‌عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی، یک انتخاب شایسته است. شما هم همین نظر را دارید؟
حسن آقا از هر نظر خوب است. هر چه بگویم کم است. حسن آقا آن‌قدر ویژگی خوب دارد که می‌ترسم آنها را نام ببرم و یکی از آنها جا بماند؛ یک ورزشکار و انسان والا و یک قهرمان خوب.
این اتفاق خیلی خوبی است که کشتی‌فرنگی به جوان‌ها و قهرمان‌های خودش اطمینان کرده است. رنگرز، سوریان و...
کشتی فرنگی برای همین قهرمان‌هاست. چه کسی بهتر از رنگرز و سوریان؟حالا این دوستان هستند و من دیگر اینجا تنها نیستم.
چند روز پیش فیلمی منتشر شد که حمید داشت نکات لازم را به ملی پوشان گوشزد می‌کرد. این فیلم بازتاب خیلی خوبی داشت. همه می‌گفتند وقتی یک مدیر خودش کشتی‌گیر باشد از این اتفاق‌های خوب هم می‌افتد.
دقیقا. ما سال حساسی را پیش‌رو داریم. سالی که در چشم برهم‌زدنی به المپیک خواهد رسید. باید با سوریان و رنگرز بنشینیم و درباره همه مسائل پیش‌رو حرف بزنیم. برنامه‌ها را به سوریان داده‌ام. همه چیز خوب پیش می‌رود. با این حال باید همفکری‌های خوبی با هم داشته باشیم. خوبی‌اش این است که بچه‌ها همه اهل فن هستند و این باعث خوشحالی است که اهالی فن دور هم هستیم.
از المپیک حرف زدید. شرایط چطور است؟خیلی‌ها زیاد از شرایط کشتی ایران آگاهی ندارند. انگار همه چیز گنگ است.
امسال همان‌طور که گفتم سال مهمی است. ما اردوهای زیادی را باید برگزار کنیم و البته باید طوری هماهنگ باشیم که هیچ تداخلی به وجود نیاید. ما در جام جهانی میزبان هستیم و به همین دلیل باید تیم پرقدرتی را داشته باشیم. باید در این ده ماه پیش رو تا المپیک بتوانیم طوری کار کنیم که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بتوانیم نتیجه آبرومندانه‌ای بگیریم. ما برای کسب سهمیه در اوزان ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم دغدغه آنچنانی نداریم، فقط یک مقدار کار در وزن ۶۷ کیلوگرم سخت است که فکر می‌کنم با یک انتخاب درست آن سهمیه را نیز بتوانیم بگیریم تا ان‌شاءا... با سهمیه کامل در المپیک حضور یابیم.
کدام کشتی‌گیران به مسابقات گزینشی اعزام خواهند شد؟
فعلا چیزی مشخص نیست و باید در مسابقات پیش رو بچه‌ها را محک بزنیم.
کشتی‌فرنگی این روزها خیلی پیشرفت کرده است. زمانی می‌گفتند که فرنگی‌کاران زیر سایه کشتی‌گیران آزادکار هستند اما حالا شرایط فرق می‌کند.
خدا را شکر که این پیشرفت احساس می‌شود. ما هر تلاشی می‌کنیم تا سطح فنی کشتی‌گیران بالا برود. ضمن این‌که رابطه ما با آزادکاران خیلی خوب است و با آنها هماهنگ هستیم. فعلا باید تمرکز داشته باشیم و بیشتر به المپیک فکر کنیم. فعلا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس فدراسیون مسائل مالی است.
ورزشکاران ما باید آرامش داشته باشند و در این ده ماه باقیمانده تا المپیک این آرامش را حفظ کنند. می‌دانم شرایط اقتصادی سخت است اما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواهم تا آنجا که امکان دارد دغدغه‌های آقای دبیر را در این زمینه کم کنند. وقتی دغدغه‌های ایشان کم شود، می‌تواند با خیال راحت خواسته‌های ما را اجرا کند. خیلی بد است که ما بخواهیم یک جای معمولی برویم و بودجه یک نفر را کم کنیم که بتوانیم راحت‌تر برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها