گل بازی‌های هفته در مشهد برگزار می‌شود

یحیی و سید رودرروی پرسپولیس

هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، فردا در هفت شهر مشهد، بوشهر، تبریز، قائمشهر، اصفهان، آبادان و تهران برگزار می‌شود. در دیدارهای این هفته سایپا باید در برابر صنعت نفت آبادان بازی کند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی آبادانی‌ها تهدید کرده به‌دلیل بی‌پولی از این تیم می‌رود و باید دید بعد از بازی این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. در قائمشهر مازندران، نساجی باید از ماشین‌سازی تبریز پذیرایی کند. تنها نکته این بازی، رودررویی رضا مهاجری در برابر تیم سابقش است. در دیگر بازی‌ها هم پیکان از نفت مسجدسلیمان پذیرایی می‌کند و شاهین شهرداری بوشهر هم از فولاد میزبانی خواهد کرد. دیدارهای این هفته البته یک بازی خاص دارد که به‌صورت مجزا به آن پرداخته‌ایم: شهر خودرو - پرسپولیس. مسابقه‌ای که به‌دلیل مواجهه یحیی گل‌محمدی و مهدی رحمتی با پرسپولیسی‌ها، موقعیتی خاص بین دیدارهای هفته دارد.
کد خبر: ۱۲۳۱۳۶۵

بهترین بازی هفته
در روزهایی که برانکو دست پرسپولیسی‌ها را در پوست گردو گذاشته بود، یحیی گل‌محمدی به گزینه شماره یک سرخ‌ها برای سرمربیگری تبدیل شده بود، اما جایگزین برانکو از آرژانتین آمد. حالا شهر خودرو گل‌محمدی و پرسپولیس کالدرون در شرایطی رودرروی هم قرار گرفته‌اند که به دلیل موقعیت سپاهان در صدر جدول، هر دو تیم در این بازی برد می‌خواهند.
سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان شماره یک شهر‌خودرو در بازی هفته قبل در مسجدسلیمان اشتباهی مرگبار مرتکب شد و یک گل به حریف تقدیم کرد و خوش‌شانس بود که اشتباه او با اشتباه عجیب سوشا مکانی دروازه‌بان نفت پاسخ داده شد تا بازی مساوی شود. حالا کالدرون امیدوار است رحمتی اشتباهی مشابه را مرتکب شود.
آخرین فرصت وینگو
وینگو بگوویچ که گل‌گهر سیرجان را به لیگ برتر آورد، در معرض اخراج از تیم است. گفته می‌شود مدیران گل‌گهر بازی فرداشب را آخرین فرصت وینکو اعلام کرده‌اند آن هم در بازی با تیمی که خودش اوضاع ردیفی ندارد. استقلال آندرا استراماچونی در این فصل به برتری نرسیده و وقت‌های قانونی با گل ریحان را هم با تساوی یک-یک تمام کرد. به عبارت راحت‌تر برد در بازی فرداشب یکی از این دو تیم را از بحران نجات می‌دهد. استقلال به‌دلیل حکم کمیته انضباطی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی را در اختیار ندارد و باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر از حریف پذیرایی کند؛ ضمن آن‌که استراماچونی هم به دلیل اخراج در بازی با ذوب‌آهن، در کنار نیمکت استقلال حضور نخواهد داشت.
منصوریان برای صدرنشینان بازی می‌کند؟
سپاهان فرداشب میزبان ذوب‌آهن است. تیمی که چهار روز قبل در جم توانست پارس جنوبی را شکست دهد و به یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کند. سپاهان هم در جام‌حذفی برابر خیبر خرم‌آباد قرار گرفت و بدون سختی بازی را به سود خود تمام کرد. حالا منصوریان در برابر سپاهان قرار گرفته و باید دید چگونه بازی می‌کند. اگر منصوریان بتواند سپاهان را متوقف کند، به نفع صدرنشینان بالای جدول کار کرده است؛ اما به نظر نمی‌رسد این بازی با نتیجه‌ای غیر از برد سپاهان تمام شود. سپاهان در این فصل با هزینه فراوان، همه ابزار لازم برای قهرمانی را در اختیار گرفته و در این بازی هم به چیزی غیر از برد فکر نمی‌کند.
کمالوند به تراکتور رسید
هواداران تراکتور هنوز خاطرات خوش صعود به لیگ برتر را به یاد دارند. آن زمان فراز کمالوند، سرمربی تراکتور بود و روزهای خوبی را برای این تیم رقم زد. حالا او به‌عنوان سرمربی پارس جنوبی جم رودرروی تراکتور مصطفی دنیزلی قرار گرفته که این فصل خود را مهیای قهرمانی لیگ برتر کرده است.
تراکتور در همدان پاس را شکست داد و پارس در جم مقابل ذوب‌آهن شکست خورد تا سرنوشت دو تیم در دو بازی جام حذفی کاملا متفاوت باشد. دیگر تفاوت دو تیم، موجودی حساب دو باشگاه است که یکی حسابش کاملا خالی و دیگری حسابش پر‌و‌پیمان است.

علی جوادی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها