مشهد مهم ترین شهر مذهبی ایران است که سالیانه میزبان توریست های بی شماری می باشد.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۶۵
سوغات مشهد

این نکته جا افتاده است که هر کسی به پابوسی امام رضا (ع) می رود، برای اقوام و اطرافیان خود سوغاتی می آورد و این رسم سالیان سال است که وجود دارد.

برخی از سوغاتی های این شهر عبارتند از:

زعفران، نبات، ادویه، زرشک، هل، خشکبار، دیگ های سنگی، قالی و نمد، گلیم، محصولات چرمی، انگشتر عقیق و فیروزه. البته در این میان زعفران، نبات و زرشک بیشتر به عنوان سوغاتی خریداری می شوند و مرسوم تر هستند اما سوغات معروف و ویژه این شهر دیگ های سنگی آن است که هرکاره نام دارد.

مراکز خرید معروفی در این شهر وجود دارد که گردشگران تور مشهد می توانند از آن ها سوغاتی خریداری کنند. یکی از مهم ترین بازارهایی که به دلیل نزدیکی به حرم علی بن موسی الرضا مورد توجه زائرین قرار دارد، بازار امام رضا می باشد؛ در این بازار انواع لباس، سوغات، کفش، ترمه و ظروف قدیمی را می توانید بخرید. از دیگر مراکز خریدی که انواع سوغات مشهد را عرضه می کنند می توان به پاساژ حکیم، بازارچه جنت، بازار سپاد، بازار مرکزی، مرکز خرید کاسپین، وصال، الماس شرق و کیان سنتر اشاره کرد.

حیف است به شهر مشهد سفر کنید و از غذاهای سنتی آن میل نکنید. رستوران های معروفی در سطح این شهر وجود دارد که در آن ها می توایند غذاهای بومی مشهد را با طعمی بی نظیر میل کنید. معروف ترین غذاهای مشهد شیشلیک، کوکو شیرین، دیگچه، چنگالی و شله مشهدی می باشد.

البته سوغات مشهد تنها در این شهر به فروش نمی رسد و در دیگر شهرهای ایران هم عرضه می گردد، برای مثال گردشگران تور قشم هم می توانند در بازارهای جزیره از آن ها خریداری کنند.

همچنین در جزیره کیش هم تعددای از بازارهای محلی این سوغاتی های جذاب را می فروشند و گردشگران تور کیش هم خریداری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها