رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، آخرین وضعیت مجرمان فراری را تشریح کرد

اعلان قرمز برای 12 سرکرده‌ منافقین و شهردار صدرا

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا آخرین وضعیت پیگیری پرونده و استرداد مجرمان فراری از کشور مانند خاوری، مرجان شیخ‌الاسلامی، روح‌ا... زم و شهردار صدرا را تشریح کرد. وی همچنین از اعلان قرمز برای بیش از 12 نفر از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۰۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردار هادی شیرزاد دیروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده مجرمان فراری از کشور گفت: در نیمه نخست امسال 50 مجرم فراری از کشور دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 291درصد افزایش داشته و از این تعداد 68درصد مرتکب جرایم اقتصادی شده و بقیه به اتهام قتل و آدم‌ربایی و... دستگیر و به کشور استرداد شدند.
وی درباره افرادی مانند محمد حسینی که در خارج از کشور دعوت به خشونت می‌کنند، اظهار کرد: در مورد این افراد پیگیری برای اعلان قرمز در دستور کار پلیس بین‌الملل است.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درباره اعلان قرمز برای گروهک تروریستی منافقین هم اظهار کرد: برای بسیاری از اعضای این گروهک اعلان قرمز صادر شده و اتفاقا در صدر اولویت برخورد از سوی کشورهای عضو اینترپل قرار دارند. برای بیش از ۱۲ نفر از سرکردگان این گروهک اعلان قرمز صادر شده و علاوه بر آن برای شمار زیادی از اعضای آنها نیز این اعلان صادر شده؛ چرا که گروهک منافقین یک گروه تروریستی است و اقدامات بسیاری انجام داده است.
شیرزاد درخصوص آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: اعلان قرمز برای این فرد را حفظ کردیم و حفظ خواهد شد.
اعلان قرمز برای مرجان شیخ‌الاسلامی و روح ا... زم، پرسش بعدی خبرنگاران بود که رئیس پلیس اینترپل ناجا در این‌باره گفت: در مورد مرجان شیخ الاسلامی، برای مجرمانی که قوه قضاییه دستور دهد، ما پیگیری می‌کنیم که اعلان قرمز صادر شود. درباره روح‌ا... زم هم باید بگویم، به‌طور کلی برای افرادی که مروج اقدامات خشونت‌آمیز، خرابکارانه و تروریستی باشند، اعلان قرمز صادر خواهد شد و پیگیر هستیم تا برای روح‌ا... زم نیز با توجه به اقداماتی که انجام داده این اعلان صادر شود.
وی درباره مجید سعادتی از متهمان فراری اقتصادی و شهردار صدرا هم گفت: برای این دو نفر اعلان قرمز شده است. درخصوص شهردار صدرا در حال انجام عملیات برای استرداد وی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها