کیانوش رستمی با یک سیاهه سه ساله در زمینه ورزشکار سالاری راهی رقابت‌های جهانی وزنه برداری شد. اگر دفعه قبل وزنه از دستش افتاد اینبار دیگر به آنجا هم نرسید. خیلی راحت عقب نشینی کرد و پرونده اش را بست.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۲۲
کمر خم شده‌ای که کیانوش دوباره آن را صاف می‌کند!

جام جم آنلاین - کیانوش رستمی سه بار پشت سر هم در مهار وزنه 180 کیلوگرمی ناکام بود و به نوعی روی تخته وزنه هت تریک کرد. البته هت تریک از نوع شکست. رستمی اندکی پس از ناکامی دوباره در رقابت های جهانی توجیهات و بهانه جویی های مرسوم و معمول را آغاز کرد بدین ترتیب که به سمت داوران رفت و با اعتراض به زبان انگلیسی نشان داد بر خلاف بسیاری از ورزشکاران حرفه ای در ایران هم به این زبان بین المللی مسلط است هر چند این ویژگی خوب را با اعتراض های انگلیسی به داوران خنثی کرد.

ناراحتی رستمی به این دلیل بود که حرکت نخست او با چند دقیقه صورت گرفت و به همین دلیل در کسری از ثانیه به این نتیجه رسید ناکامی دوباره اش در رقابت های جهانی ربطی به خودش ندارد و همه چیز گردن داوران است. نکته بسیار جالب دیگر اینکه این وزنه بردار به برادرش کوروش هم اعتراض کرد، برادری که برای نگه داشتن او در کنار خودش به عنوان مربی در برابر کل جامعه وزنه برداری ایستاد.

البته این پایان ماجرای ناکامی کیانوش در رقابت های جهانی نبود. این وزنه بردار پیش از آغاز حرکت دو ضرب اعلام کرد دیگر شرکت نمی کند چرا که مصدوم است. به این ترتیب نمایش بی حاصل و ملال آور این وزنه بردار بار دیگر در رقابت های جهانی بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید. اگر دفعه پیش در رقابت های جهانی وزنه از دستش افتاد اینبار عقب نشینی کرد. او نمونه کاملی از انواع ناکامی است. ناکامی در ادامه موفقیت پس از قهرمانی در المپیک 2016، ناکامی در جلب اعتماد رسانه ها و ناکامی های پی در پی در رقابت های جهانی.

رستمی پس از المپیک تبدیل به وزنه برداری خودمختار برایورزش ایران شد. پیامش هم این بود:‌«مربی نمی خواهم، داداشم را به عنوان مربی می خواهم، پول و امکانات هم می خواهم». فدراسیون در مسیری که رستمی در آن پرچم بزرگ ورزشکار سالاری را بر دوش می کشید کاملا با او مماشات کرد. نه جریمه ای و نه توبیخی. این ملی پوش با وجود تمامی این حاشیه ها به راحتی به کار خود ادامه داد و به هر تورنمنتی هم اعزام شد. اکنون او یک سه گانه تاریخی در زمینه ثبت ناکامی در رقابت های مختلف دارد؛ رقابت های جهانی 2017، بازی های آسیایی 2018 و حالا جهانی 2019.

اما قرار است به دلیل ناکامی دوباره در رقابت های جهانی اینبار با او دیگر مماشات نشود؟ خیر، او خیلی وقت است میخ ورزشکار سالاری را در وزنه برداری کوبیده است. این میخ به این راحتی دیگر درنمی آید. او هنوز هم خود را تافته جدا بافته وزنه برداری می داند. نه مربی می خواهد نه حداقل همگام با تمرینات روز دنیا پیش می رود. او است و برادرش که قطعا حالا هم اصرار دارد او را با خود به عنوان مربی به تمامی تورنمنت ها ببرد.

المپیک در پیش است و پرده های جدیدی از ورزشکارسالاری این وزنه بردار سابقا موفق در راه خواهد بود. واقعیت این است که ورزشکارسالاری در رقابت های جهانی و همین دیشب کمرخم کرد اما کیانوش در بلوای ضعف مدیریتی در ورزش ایران خوب بلد است چطور دوباره آن را صاف کند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها