دفاع مقدس را به می‌توان شناسنامه انقلاب اسلامی و نماد و نمود هویت ملی و دینی ایرانیان در عصر حاضر دانست که در پرتو آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی و الهی پژواکی دلنشین یافته است.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۷۴

در واقع، ارزش‌ها و بنیان‌های انقلاب اسلامی با کلیدواژه دفاع مقدس بسط یافت، عمق پذیرفت و در ساخت اجتماعی کشور نهادینه شد و با درنوردیدن مرزهای جغرافیایی، دل‌های آزادگان و آزاداندیشان جهان را با خود همراه کرد. گفتمان و آرمان‌های امام‌خمینی‌(ره) همچون ایثار، تعاون، مشارکت، ظلم ستیزی، عدالت طلبی، نوع دوستی، وحدت کلمه، ولایت پذیری و شهادت طلبی در خلال سال‌های دفاع از آب و خاک کشور، در این آب و خاک ریشه دواندند.
نکوداشت هفته دفاع مقدس حامل معنا و مفهومی جدید خواهد بود و نیازمند بازتعریف و بازخوانی؛ خصوصاً برای نسل‌های نو است که برای هویت یابی خود نیازمند تکیه گاهی زنده، پویا و روزآمد و در عین حال متکی به پشتوانه تمدنی ایرانی - اسلامی است.
این حقیقت هنگامی ژرفای بیشتری می‌یابد که تقارنی زمانی و مفهومی ایام سوگواری حسینی پیدا کند و ارزش‌ها و آرمان‌های نهضت جاودانه و خاموشی ناپذیر سیدالشهدا(ع) را نیز در بر گیرد. چراکه امام حسین(ع) معلم بزرگ و پیشوای راستین حماسه سازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و تا به امروز، شعله ای در دل‌های مشتاقان راه خود برافروخته است که اخگرهای درخشان آن از جای جای جهان نمایان است. در این میانه، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نمایاندن و شناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تولید و توزیع محتوای وزین و ارزشمند در این عرصه، خیز بلندی برداشته است و زنجیره ای از برنامه‌های متنوع و متکثر فرهنگی و هنری را در قالب‌های گوناگونی برای مردم ارزش‌مدار و فرهنگ دوست تهران و دیگر نقاط ایران و حتی بازدیدکنندگان و مخاطبان دیگر کشورها تدارک دیده یا به اجرا نهاده است.
هم اکنون موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذرگاه و محل اجتماع اهالی قلم و ادب به شمار می‌آید و گرانیگاه فرهنگی و هنری با مضامین مرتبط با رسالت سازمانی خود شمرده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها