قلب مرد جوان از یزد به تهران پرواز کرد تا در سینه جوان 24ساله‌ای دوباره شروع به تپیدن کند. مرد جوان هنگام جابه‌جایی وسایل خانه از طبقه دوم به پایین سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۴۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماجرا به 30 شهریور امسال برمی‌گردد. محمدعلی پورمداح اردکانی و خانواده‌اش تازه از سفر مشهد برگشته بودند. محمدعلی شروع به جابه‌جایی وسایل کرد اما ناگهان تعادلش را از دست دادو از طبقه دوم به پایین سقوط کرد .
محمدعلی 37 ساله بلافاصله به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد و پزشکان دست به کار شدند تا او شانس زنده ماندن داشته باشد. اما شدت آسیبی که به سر مرد جوان وارد شده به حدی زیاد بود که درمان روی او جواب نداد و سرانجام دچار مرگ مغزی شد.
با اعلام مرگ مغزی محمدعلی تیم رضایت‌گیری اهدای عضو وارد عمل شد و پس از جلسه‌ای که با خانواده بیمار مرگ مغزی داشتند موفق شدند رضایت آنها را بگیرند. به این ترتیب مقدمات کار برای اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند آغاز شد.
اما این پایان ماجرا نبود و قلب و یکی از کلیه‌های محمدعلی باید به تهران منتقل می‌شد تا در بدن یک جوان 24 ساله قرار می‌گرفت.
دکتر ساناز دهقانی، مسؤول اداره پیوند و فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت در این باره می‌گوید: پس از اخذ رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی طبق لیست انتظار باید قلب و کلیه این بیمار به یک جوان 24 ساله که همزمان دچار نارسایی قلبی و کلیوی بود اهدا می‌شد. از آنجا که پیوند قلب و کلیه باید کمتر از حدود چهار ساعت انجام شود عملیات انتقال اورژانسی این دو عضو پیوندی از یزد به تهران را آغاز کردیم.
وی افزود: صبح سه‌شنبه یک تیم از واحد پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری و یک تیم از مرکز مدیریت و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با کمک اورژانس هوایی کشور از تهران راهی یزد شدند.
دهقانی اضافه کرد: حدودا ساعت 11 تیم عملیاتی وارد شهر یزد شد و پس از دریافت دو عضو پیوندی با هواپیمای فالکوم به تهران بازگشت. تیم عملیاتی پس از فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد با یک بالگرد به سمت بیمارستان مسیح دانشوری حرکت کرد. خوشبختانه مجموعه این تلاش‌های چند ساعته این بود که پیوند قلب و کلیه به صورت همزمان در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد.
وی اضافه کرد: کلیه دیگر بیمار در یزد به یک بیمار دیگر اهدا شد و کبد نیز برای پیوند به بیمار نیازمندی به شیراز انتقال یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها