نمایشگاه گروهی عکس «آوای نگاه» در گالری آوای هنر به تماشاست.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۴۶

این نمایشگاه با 68 اثر از 26 عکاس دانشجوی معماری و تعدادی هنرجوی آزاد توسط محمد‌مهدی شیروانیان گردآوری و نمایشگاه‌گردانی شده است.
آثار این نمایشگاه اغلب در اندازه کوچک و متوسط با قاب‌ها و پاسپارتوهای یکسان ارائه شده است؛ آوای نگاه با رویکرد خاصی نسبت به معماری و نشانه‌های هنر ایرانی اسلامی گردآوری شده‌. محمد شیروانیان دلیل این رویکرد را این‌گونه شرح داد: من در دانشگاه هنر به دانشجویان معماری درس عکاسی می‌دهم و افرادی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند همگی دانشجویان رشته معماری هستند و طبیعی است که به نوعی غلبه این نوع نگاه را بر این آثار شاهد هستیم. در این آثار تلاش شده لایه‌های پنهان مانده در اقلیم ایران برای زندگی و لذت بردن از زندگی کشف و واکاوی شود. شیروانیان در خصوص آثار این نمایشگاه گفت: ما سعی کردیم عکاسی را به شکل متفاوتی ببینیم و بنیان عکاسی را بر مبنای فرهنگ و جامعه‌شناسی تصور کردیم. از این جهت فنون و روش‌های عکاسی در این کلاس‌ها تدریس نمی‌شد، زیرا معتقدم این اصول و پایه‌ها را می‌توان در کتاب‌ها و فضای مجازی جست‌وجو کرد. با گذشتن از بحث‌های فنی در عکاسی به بخش محتوای اثر می‌رسیم که از ایده به دست آمده است. بنابراین بر دو امر فرهنگ، جامعه‌شناسی و روابط انسانی متمرکز شدیم.
برای شکل دادن این نمایشگاه از سوی کیوریتور ایده‌هایی مد نظر بوده که محمد شیروانیان در این باره گفت: زمانی که ایده شکل‌گیری این نمایشگاه به ذهنم خطور کرد دو موضوع برای من از اهمیت زیادی برخوردار بود. اگر از دیدگاه جامعه‌شناسی و نشانه‌شناسی به این آثار نگاه کنیم به دو موضوع زندگی و رابطه میان انسان و معماری می‌رسیم. اگر کسی با این مولفه‌ها آشنایی داشته باشد قطعا از این نمایشگاه لذت خواهد برد.
او توضیح داد: برای این نمایشگاه 500 عکس به دست‌مان رسید، هیاتی پنج نفره در سه مرحله داوری کردند و 68 عکس از 26 عکاس راه‌یافته به مرحله نهایی از چند فیلتر مثل مسائل فنی عکس، محتوا و مرحله آخر بحث زیبایی‌شناسی عبور کردند.
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از: محسن آشوری، آذین احتشامی، یگانه احمدیان، بهاره امانلو، محمد نصیر باجول‌زاده، مارال توتونچی، سارا حافظی، مریم حسینی، ایده خواجوند، پگاه خزایلی، هانیه ذوالفقاری، محمدرضا رحیم‌زاده، فرزاد زره‌داران، محمد‌مهدی شیروانیان، مریم شیروانیان، فردین طهماسبی، هادی فاضلی، سارا فتاحی، هدی فراهانی، سحر قادری، حسین قاضی، مهدی کامروا، ایمان محمدی، هانیه مددی‌کیا، زینب میرابیان و سرمه نیکو. نمایشگاه گروهی عکس با عنوان آوای نگاه تا 9 مهر در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بنبست پناهی، شماره یک ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها