کد خبر: ۱۲۲۹۸۲۳

20 گل

هفته چهارم لیگ برتر، با عبور 20 گل از خط دروازه‌ها، پرگل ترین هفته لیگ نوزدهم بود. البته یک نکته جالب در این تعداد گل نهفته است؛ اینکه 13 گل فقط در 2 بازی به ثمر رسید و 7 گل دیگر در 6 بازی!

جشنواره گل
پرگل ترین بازی لیگ نوزدهم را در ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران شاهد بودیم جایی که پیکان، نخستین برد این فصل خود را با شکست 6 بر 2 ماشین سازی جشن گرفت. 8گل در یک بازی شاید تا پایان فصل تکرار نشود. 8 گل این دیدار در 78 دقیقه به ثمر رسید.

پدیده هفته
تا قبل از هفته چهارم کسی اسم مهدی عبدی را نشنیده بود، چراکه این مهاجم 22 ساله حتی یک دقیقه هم در لیگ برتر بازی نکرده بود. اما حالا همه می دانند جوان قائمشهری پرسپولیسی‌ها با آن موی ژل زده و ریش مشکی، همان گلزن دربی است. عبدی فقط یک دقیقه بعد از این‌که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، گل برتری پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد تا به عنوان پدیده هفته چهارم و چه بسا پدیده لیگ نوزدهم معرفی شود.

اولین ها

اولین برد پیکان، اولین باخت شهر خودرو، اولین برد فولاد، اولین باخت سایپا و اولین برد پارس جنوبی جم. هفته چهارم لیگ برتر اولین‌های زیادی داشت که این موارد بخشی از آنها به شمار می رود. حالا سپاهان و تراکتور تنها تیم‌های بدون باخت لیگ هستند و 4 تیم نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن، استقلال و شاهین شهرداری بوشهر هم 4 تیمی هستند که همچنان به دنبال اولین برد خود می گردند.

5 پنالتی

این هفته داورها راحت از قبل اعلام پنالتی کردند. 5 ضربه پنالتی در هفته چهارم شاهد بودیم که 3ضربه آن توسط محمد نوری (پارس جنوبی جم)، شهریار مقانلو (پیکان) و سامان نریمان جهان (ماشین سازی) گل شد اما ساسان انصاری (تراکتور) و علی کریمی (استقلال) پنالتی‌های خود را گل نکردند. بزرگترین افسوس هفته قطعا ضربه پنالتی استقلالی‌ها در دربی 90 بود که توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.

جنگ خارجی‌ها
آنها که به ورزشگاه آزادی رفتند و آنها که از تلویزیون بازی را دیدند، از دربی یکشنبه راضی نبودند. در یک کلام، دربی 90 خوب نبود، اما خوشحالیم که این بازی بد برنده داشت تا خستگی به تن فوتبال نماند.
دربی90 البته مانند دربی‌های فصل قبل، جنگ مربیان خارجی بود. فصل قبل جنگ آلمانی ـ کروات را می‌دیدیم و این دربی، جنگ آرژانتینی ـ ایتالیایی.
گابریل کالدرون آرژانتینی، برنده جنگ خارجی‌ها در دربی نیم‌فصل اول بود. باید دید آندره‌آ استراماچونی، برف تهران را می‌بیند و به دربی بعد می‌رسد یا خیر و اگر رسید باید ببینیم برنده جنگ بعدی کیست؟

تیم ناکام: استقلال
بین باخت 6 بر 2 ماشین سازی مقابل پیکان و شکست یک بر صفر استقلال در مصاف با پرسپولیس، از نگاه فوتبالی‌ها، دومی ناکامی بزرگترین به حساب می آید. استقلال را باید به عنوان تیم ناکام هفته چهارم معرفی کرد؛ چراکه برای بار متوالی در کمتر از 6 ماه، به عنوان بازنده شهرآورد معرفی شد. این باخت قطعا تبعات سنگینی برای آبی‌ها خواهد داشت.

پر کارت‌ترین
موعود بنیادی‌فر، داور دربی 90 که سعی داشت شهرآورد پایتخت را با کارت اداره کند، 9‌بار از کارت زرد و یک بار هم از کارت قرمز خود استفاده کرد. در هفته چهارم مجموعا 27 بار کارت زرد از جیب داوران خارج شد.

ناکام: علی کریمی
علی کریمی می توانست ستاره دربی 90 لقب بگیرد؛ اگر آن پنالتی را گل می کرد و استقلال با گل او برنده شهرآورد می شد. اما نه آن پنالتی گل شد و نه استقلال دربی را برد... و علی کریمی در اواخر بازی اخراج شد تا ناکام‌ترین باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها