بیماری «لکه سفید» دوباره در سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر مشاهده شده، خبر نگران‌کننده‌ای که مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اعلام کرده و به تسنیم گفته بر اساس بررسی‌های انجام شده بیماری لکه سفید میگو در سایت‌های پرورشی بویرات دیلم، حله گناوه، بندر ریگ و شیف بوشهر مشاهده شده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۷۴۰

مرتضی بحرانی ادامه داده برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به میگوهای تولیدی و پیشگیری از گسترش آن، برداشت میگو از سایت‌های پرورشی استان بوشهر آغاز شده و راهکارهایی هم برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید در دیگر سایت‌های پرورشی استان بوشهر اعمال شده است.
البته حسین زارعی، مدیر انجمن آبزیان استان بوشهر می‌گوید نزدیک به دو هفته پیش هشدارهای لازم به مسؤولان ذی‌ربط در زمینه شیوع بیماری لکه سفید در سایت‌های پرورشی ارائه شده است. به گفته وی، این بیماری پس از این‌که در یک استخر پرورشی ایجاد می‌شود، از طریق گرد و خاک، آب دریا و پرندگان به دیگر سایت‌ها انتقال می‌یابد و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به دیگر سایت‌ها انتقال یابد. وی تراکم ذخیره‌سازی بچه میگو بیش از حد را از دیگر عوامل بروز بیماری لکه سفید دانسته و تاکید می‌کند: برای هر استخر پرورش یک هکتاری باید حداکثر 300 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شود که اکنون در برخی استخرها تا 400 هزار بچه میگو ذخیره‌سازی شده که این تراکم سبب جلوگیری از رشد میگو و بروز بیماری لکه سفید می‌شود.
زارعی درعین حال از تلفات میگو در برخی سایت‌های پرورشی بویرات دیلم خبر می‌دهد.
بیماری لکه سفید میگو از سال 1381 وارد مزارع پرورشی میگوی کشورمان شده و هرساله تولیدکنندگان این محصول را با زیان‌های سنگینی روبه‌رو می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها