بررسی جدیدترین آیپد اپل

آیپدی که دیگر تبلت نیست

در کنفرانس امسال اپل، علاوه بر آیفون 11 و دوستان بزرگ و بزرگ‌ترش، یک تبلت هم معرفی شد. معرفی شدن یک آیپد جدید در کنار آیفون‌ها اتفاق تازه‌ای نیست، اما این معرفی یک تفاوت اصلی با نسل‌های قبل داشت: سیستم‌عامل جدید شرکت اپل برای آیپد و جدا شدن آن از سیستم‌عامل آی‌اواس و آیفون نشان‌دهنده این است که آیپد مسؤولیت‌های جدی‌تری را برعهده خواهد گرفت. درحقیقت آیپد جدید با توجه به تفاوت‌های سخت‌افزاری و همچنین سیستم‌عامل جدید یک جهش از دنیای تبلت‌ها به دنیای لپ‌تاپ‌ها داشته است و این می‌تواند برای طرفداران سری محصولات آیپد خبری بسیار عالی باشد.
کد خبر: ۱۲۲۹۶۲۹

فقط 2 گیگابایت رم

آیپد2/10 در مقایسه با آیپد پرو یک مدل اقتصادی به حساب می‌آید، چراکه از پردازنده A10 Fusion استفاده می‌کند که نسبت به A10X Fusion ضعیف‌تر است. علاوه‌بر‌این با وجود این‌که اپل در آیفون‌هایش مقدار رم را تا 4 گیگابایت افزایش داده، اما باز هم آیپد جدید همان 2 گیگابایت رم را دارد. جالب است که معماری سخت‌افزاری اپل، باعث شده تا آیپد 2/10 در بالاترین عملکرد سخت‌افزار قرار بگیرد.

موج ارزانی به آیپد هم رسید

یکی از تفاوت‌های اصلی آیپد 2/10 نسبت به نسل‌های قبلی صفحه‌نمایش آن است که حدود 5/3میلیون پیکسل دارد و از نسل جدید رتینا است، اما حتی این هم باعث نشده اپل قیمت محصول خود را مانند آیفون‌ها کاهش ندهد. تا جایی که ارزان‌ترین مدل آن به 329دلار رسیده است. این می‌تواند بهترین خبر برای دانشجوهایی باشد که هدف اصلی این محصول هستند.

دو برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین

این زیرکانه‌ترین جمله‌ای بود که در مورد آیپد جدید شرکت اپل عنوان شد. تا جایی که حتی بعضی از مخاطبان را به این اشتباه انداخت که آیپد جدید از سریع‌ترین رایانه دو برابر سریع‌تر است اما ادعای اپل مربوط به پرفروش‌ترین رایانه می‌شد نه سریع‌ترین که البته این ادعا هم برای یک تبلت بسیار هیجان‌انگیز است.

آیپد در نقش کنسول با آرکید

وجود صفحه‌کلید اختصاصی و قلم هوشمند بسیار حساس اپل برای این مدل از آیپد، این محصول را به یک ابزار عالی برای طراحان تبدیل کرده است. جالب این‌که حساسیت قلم و صفحه‌نمایش 5/1 برابر نسبت به آیپد ایر افزایش پیدا کرده است. اما خبر خوب این که آیپد فقط مخصوص طراحان نیست و حتی گیمرها هم می‌توانند به چشم یک کنسول به این محصول نگاه کنند، چراکه سرویس آرکید اپل که قرار است به‌عنوان سرویس‌دهنده بازی عمل کند، عناوین اختصاصی متعددی در فهرست خود برای آیپد دارد.

سیستم‌عامل اختصاصی برای حرکت‌های بزرگ‌تر

سرانجام شرکت اپل بعد از چند نسل ارائه یک‌سیستم‌عامل برای دو محصول آیفون و آیپد تصمیم گرفت مسیر این دو دستگاه را جدا کند. تغییری که با عرضه سیستم‌عامل جدید اپل با نام iPadOS سرانجام اتفاق افتاد. اپل که در چند نسخه قبلی هم تفاوت‌های قابل توجهی بین نسخه آی‌اواس آیفون و آیپد ایجاد کرده بود، حالا با یک صفحه هوم جدید و ویجت‌های مختلف، حال و هوای تازه‌ای به محصول داده است. همچنین جسجرها یا همان حرکات انگشت کاربر روی صفحه‌نمایش نیز تنوع زیادی پیدا کرده است و کاربر می‌تواند با هر حرکت دست خود از ژست‌های چندوظیفگی بیشتری استفاده کند. ویژگی دیگر این سیستم‌عامل که باعث می‌شود آیپد به‌عنوان یک دستگاه مستقل آزادی عمل بیشتری داشته باشد، قابلیت iCloud Drive است که امکان اشتراک‌گذاری فولدرها را فراهم می‌کند. دیگر تغییر عمده مربوط به مرورگر سافاری است که برای آیپد و سیستم‌عامل آن شخصی‌سازی شده است، به‌طوری که تجربه کار با سافاری آیپد بیشتر نزدیک به مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌هاست تا آن چیزی که در آیفون با آن سروکار داشتید.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها