فیلم‌ و کتاب درباره داعش

سَلَفی‌ها و اهل کلمه و تصویر

کد خبر: ۱۲۲۹۴۲۱

1393

«آوازهای سرزمین من» عباس رافعی
محصول مشترک ایران و لبنان است و ماجرایی عشقی در سوریه را مدنظر قرار داده که دچار خشونت‌های داعش می‌شود. زینب مغنیه، خواهر شهید عماد مغنیه یکی از بازیگرانش بوده است. فیلم هنوز به نمایش عمومی درنیامده است.

1394
«جشن تولد» / عباس لاجوردی

فیلم، اثر درخشانی نیست اما همین‌که در قالب سینمای داستانی به سوریه رفته و آنجا ماجرای مدافعان حرم را در نزاع با سلفی‌ها پیگیری کرده قابل توجه است.

1396
«به وقت شام»/ ابراهیم حاتمی‌کیا

فیلم با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد و تیم تبلیغاتی‌اش هم با ایده حضور بازیگرانی با گریم داعش در محل اکران فیلم، سر و صدای بسیاری به پا کردند.

1397

«آخرین دختر» نوشته نادیا مراد و جنا کراچسکی با چهار ترجمه فارسی

در همین صفحه یعنی در همین ستون سمت چپ درباره این کتاب نوشته‌ایم. کتابی خواندنی از جنایاتی که نادیا مراد به چشم دید و آنها را جلوی چشم جهانیان گذاشت.

«من در رقه بودم» محمد فاهم و هادی یحمد، ترجمه وحید خضاب


کتاب، داستان جوانی تونسی را روایت می‌کند که در سوریه به داعش پیوسته و چند سال در میان آنها زندگی کرده و جنگیده و بعدها از آنها جدا شده است.

«با صبر زندگی» کار وحید فراهانی


فیلم مستندی است که ماجرای تبادل اسرای دو شهرک سوری را با اسرای داعشی روایت می‌کند و بسیار تکان‌هنده و تاثیرگذار است و سال گذشته از شبکه مستند پخش شده و
در سایت این شبکه در دسترس است.

1398
«به من گفتند تنها بیا»، نوشته سعاد مخنت، ترجمه فائزه نوری


درباره این روایت خواندنی زن روزنامه‌نگار مسلمان از مصاحبه‌اش با یکی از سران داعش چند باری در جام‌جم نوشته‌ایم و می‌دانید که کتاب را خیلی دوست داریم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها