شبکه نمایش به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از امروز به استقبال این هفته رفته و فیلم‌هایی با این موضوع را در بخش مرور آثار خود جانمایی کرده است. فیلم‌های تویی که نمی‌شناختمت، روز سوم، دیده‌بان، کانی‌مانگا، گذرگاه، شیدا، پرواز در شب، کیمیا، ایستاده در غبار، دست‌های خالی و ویلایی‌ها در بازه زمانی شنبه ۳۰ شهریور تا جمعه ۱۲ مهر ساعت 21 از این شبکه پخش شده و در ساعت ۳ بامداد و ۸ صبح روز بعد بازپخش می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۰


2 کبوتر ، 2 برادر
نام فیلم: تویی که نمی‌شناختمت
کارگردان: ابراهیم سلطانی‌فر
داستان: این فیلم محصول سال ۶۹ روایت دو برادر است که به فاصله یک ساعت بعد از هم متولد شده‌اند و پدر خود را متقاعد می‌سازند که با رفتن آن دو به جبهه موافقت کند.
طعم شهید شدن
نام فیلم: روز سوم
کارگردان: محمدحسین لطیفی
داستان: روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال ۵۹ است. سمیره و رضا، خواهر و برادری هستند که همراه سایر مردم در حال مقاومت هستند. حلقه محاصره دشمن تنگ‌تر می‌شود و در نتیجه سمیره که پاهایش شکسته و نمی‌تواند فرار کند در خانه باقی می‌ماند، رضا تصمیم می‌گیرد سمیره را در حیاط خانه با کمی غذا خاک کند تا شبانه بیاید و وی را فراری دهد،
اما...
از آتش تا دیده‌بانی
نام فیلم: دیده‌بان
کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
داستان: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده‌بان جهت هدایت آتش سنگین است. رزمنده‌ای برای پیوستن به خط کمین و دیده‌بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد.
از حلقه ازدواج تا رسیدن به سنگر
نام فیلم: گذرگاه
کارگردان: شهریار بحرانی
داستان: روایت یک رزمنده به نام ناصر است که حلقه ازدواجش را به عاطفه که تازه به عقد او در آمده می‌دهد و همراه سه نفر از همرزمانش (احمد، قاسم و محمد) برای عملیات گشت و شناسایی به جبهه اعزام می‌شود. آنها برای انجام مأموریت به وسیله یک راهنمای محلی از راه مخفی ادامه مسیر می‌دهند اما راهنمای محلی توسط عراقی‌ها کشته می‌شود و گروه مجبور می‌شود از راه اصلی به شناسایی برود.
عطر بهار نارنج
نام فیلم: شیدا
کارگردان: کمال تبریزی
داستان: شیدا فاطمی و مادرش به یک مراسم عروسی می‌روند. شیدا در محل برگزاری مراسم، با شنیدن نام داماد (فرهاد) بی‌اختیار خود را روی صندلی رها می‌کند. دوربین طی چند فلاش بک به گذشته ماجرایی را روایت می‌کند که شیدا یک سمت و فرهاد که رزمنده جبهه و جنگ است در سمت دیگر آن قرار دارد.
گردان کمیل هنوز زنده است!
نام فیلم: پرواز درشب
کارگردان: رسول ملاقلی‌پور
داستان: گردان کمیل در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود. چهار نفر از رزمندگان این گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک، خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه نفر شهید می‌شوند و یک نفر خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان،مهدی نریمان، با بازی زنده‌یاد فرج‌ا... سلحشور برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند و...
ایستاده در غبار
نام فیلم: ایستاده در غبار
کارگردان: محمدحسین مهدویان
داستان: احمد متوسلیان که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگ‌تر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند، اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای ایران رقم می‌خورد.
تو را من چشم در راهم !
نام فیلم: ویلایی‌ها
کارگردان: منیر قیدی
داستان: قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ و در زمان جنگ تحمیلی است که در یک مجموعه ویلایی ساکن هستند. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد، اما... .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها