سفر خوب، کتاب خوب

دریای پارس

چهارمین کتاب از مجموعه چهار جلدی سفر در ایران، اثری است بی‌نظیر، حاصل تلاش و تجربه و سفرهای پر حادثه و ماجراجویانه منوچهر طیاب به نام دریای پارس.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۵۸

این کتاب مانند دیگر جلدهای این مجموعه به دو زبان انگلیسی و فارسی با تصاویر اسعد‌نقشبندی از سوی نشر کتاب خورشید به چاپ رسیده‌است.
دریای پارس که با نگارش دستنوشته‌های اولیه نویسنده به نام یادداشت‌های تصویری کارگردان شکل گرفته، شرح شش سفر ماجراجویانه طیاب به جنوب ایران است. در سفر اول وی از شوش، شوشتر، جندی‌شاپور، دزفول و اهواز دیدن کرده است. در سفر دوم، طیاب خط سیر ابن بطوطه را در آبادان و خرمشهر دنبال کرده و سفر سوم، سفری تحقیقاتی به اهواز، خرمشهر، هندیجان، مهروبانه، بندر دیلم، گناوه، خورموج و دلوار است. مقصد سفر چهارم، بوشهر و بیشابور است و سفر پنجم داستان دیدار از خارک، بندر رستمی، بندر دیر، بردستان، سیراف، کنگان، عسلویه و آب انبارهای بندرمغان و بندر نخیلو و بالاخره کیش است. سفر ششم نیز خاطرات و مطالب سفر به فیروزآباد تا دیدنی‌های بندر تیاب و سفر هفتم روایت نویسنده از دیدارش از کوهستک تا بوشهر. همچنین دو فصل به نام عوارض سفر و ماجرای غم‌انگیز دریای پارس از دیگر بخش‌های جالب و خواندنی و دیدنی کتاب است. فهرست منابع و مکان‌ها و اشخاص و فهرست تصاویر از دیگر بخش‌های کتاب است. در ضمن نسخه انگلیسی کتاب در حدود 30 صفحه بیشتر از نسخه فارسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها