مجرمان سایبری در ایام و مناسبت‌های مختلف نظیر بازگشایی مدارس و برگزاری جشن‌های نیکوکاری با انتشار پیام‌ها و تبلیغات پیامکی یا از طریق شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را دعوت به شرکت در پویش های جمع آوری کمک‌های نقدی نموده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می کنند.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۸۴

شهروندان به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نخوردند و برای شرکت در جشن‌های نیکوکاری و کمک به نیازمندان حتماً از طریق موسسات
شناخته شده و معتبر نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به واریز وجه کنند و هیچ موقع به کانال‌ها و صفحاتی که صرفاً ادعای کمک به نیازمندان دارند، وجوه خود را پرداخت نکنند.
یکی دیگر از ترفندهای مجرمان و کلاهبرداران سایبری برای فریب شهروندان طراحی درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ و سوءاستفاده از عناوین سازمان‌ها و موسسات خیریه است. در این ترفند مجرمان سایبری شهروندان را به یک سایت و درگاه جعلی بانک هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می کنند لذا شهروندان باید برای پیشگیری از این گونه اقدامات مجرمانه مستقیم از طریق پایگاه‌های اینترنتی که از طریق مراجع رسمی و رسانه‌های عمومی نظیر صداوسیما، سایت‌های خبری معتبر و ... معرفی می‌شوند اقدام کنند. پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا قسمت درج گزارش های مردمی به آدرس اینترنتی www.CyberPolice.ir با ما در میان بگذارند.

سرهنگ هادی شرکاء معاون پلیس فتا استان خراسان رضوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها