امروز 27 شهریور است و درست 31 سال از درگذشت شاعر عاشق‌پیشه و ترک‌زبان ایرانیان می‌گذرد. از درگذشت استاد شهریار، ادیب بزرگ دنیای هنر و ادبیات که اتفاقا روز درگذشتش به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۳۸

محمد‌حسین بهجت تبریزی، ملقب به شهریار سال 1285 در روستای خوشگناب به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه شدیدی به شعر داشت و کم‌و‌بیش دستی به شعر می‌برد. غزلسرا و شهریار ایران در 82 سالگی و سال 67 به دیار باقی شتافت و جسمش در مقبره الشعرای تبریز که مدفن بسیاری از شعرا و هنرمندان آن دیار از 800سال پیش تاکنون است، به خاک سپرده شد. این مقبره الشعرا اما آن‌چنان که شایسته میزبانان در خاک خفته اش است، مورد توجه و رسیدگی قرار نگرفته، درواقع مقبره الشعرا قرار بود ساماندهی و به یکی از مناطق و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی تبریز تبدیل شود، در سال‌های اخیر در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.
ماجرا هم از این قرار است که در سال‌های اخیر، کار ساماندهی و گسترش محوطه این مکان گردشگری از سوی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز آغاز شد، ولی به دلیل کمبود بودجه، روند اجرایی آن از پیشرفت خوبی برخوردار نیست.
در این میان ادامه بلندمرتبه‌سازی در مجاورت مقبره الشعرا و نقض حریم تاریخی این مجموعه نیز نگرانی‌های زیادی به دنبال داشته است. رسول وظیفه‌شناس، شهردار منطقه ۱۰ تبریز به عنوان متولی اصلی طرح بهسازی مقبره‌الشعرا با اشاره به کندی روند اجرای این طرح در سال‌های اخیر به ایرنا گفته برای اتمام این طرح به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی، شهرداری در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح تخصیص داده و اگر اعتبار ویژه‌ای به آن تخصیص نیابد، اتمام این طرح حدود ده سال طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها