سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از آخرین شرایط این تیم قبل از رقابت‌های جهانی می‌گوید

کم تجربه‌ایم اما برای قهرمانی می‌جنگیم

روزشمار رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری حالا عدد دو را نشان می‌دهد و از آخر همین هفته باید در پاتایای تایلند، شاهد حضور غول‌های وزنه‌برداری دنیا روی تخته جهانی باشیم. تیم ملی وزنه‌برداری ایران هم که در دو سال گذشته روی سکوی جهانی ایستاده و دو عنوان اولی و سومی جهان را به‌دست آورده، باید برای دفاع از این عناوین به مصاف قدرت‌های بزرگ دنیا برود. آیا افتخارات و عناوین دو سال گذشته، برای وزنه‌برداری ایران تکرار می‌شود؟ محمدحسین برخواه، سرمربی تیم با امیدواری از این موضوع حرف می‌زند. سرمربی تیم ملی که دیروز همراه با گروه اول کاروان اعزامی وزنه‌برداری ایران راهی تایلند شد، قبل از سفر با جام‌جم به گفت‌وگو نشست.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۴۲

در آستانه رقابت‌های جهانی هستیم و شما بهتر از هر کسی می‌دانید که همیشه سطح کیفی رقابت‌های جهانی در سال قبل از المپیک، بالاتر از سال‌های قبلی است...
بله! رقابت‌های جهانی 2019، یکی از مهم‌ترین مراحل گزینشی المپیک به شمار می‌رود و همه مدعیان معمولا با بالاترین سطح آمادگی در آن حضور دارند.
و این کار شما را برای دفاع از عنوان سومی سال 2018 سخت می‌کند. از شرایط تیم ملی در آستانه این رقابت‌ها بگویید...
ما یک دوره سه ماه و نیمه را پشت سر گذاشتیم. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا از اواسط خرداد اردوها را برای قهرمانی جهان شروع کردیم. وضعیت تیم نسبتا خوب است. نفراتی که در این مدت از تیم جدا شدند شایسته بودند و به رکوردهای خوبی رسیده بودند اما ما مجبور بودیم نفراتی که رکوردهای بالاتری داشتند را حفظ کنیم. امیدوارم پیام‌آور شادی برای مردم در قهرمانی جهان باشیم.
در ترکیب تیم ملی نفراتی به چشم می‌خورند که تا قبل از این تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را نداشته‌اند.
بله، در این تیم چهار نفر (حافظ قشقایی، محمد زارعی، رضا رهدار و محسن دادرس) برای اولین بار راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند. چهار نفر دیگر هم (علی میری، سیدایوب موسوی، رضا بیرالوند و علی داوودی) برای دومین بار به جهانی می‌روند؛ از این‌رو شاید تیم کم‌تجربه باشد اما امیدواریم که عملکرد خوبی از این نفرات که آینده‌های وزنه‌برداری ایران هستند شاهد باشیم.
با وجود این، چقدر به ایستادن تیم ایران روی یکی از سکوهای اول تا سوم امیدوارید؟
همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. ما در این تیم کیانوش رستمی و علی‌هاشمی را هم داریم که به دفعات موفق به کسب طلای جهانی و المپیک شده‌اند. هدفگذاری ما این است که همچون دیگر تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی جهان بجنگیم. شکست دادن تیم چین هم یکی دیگر از برنامه‌های ماست.
شانس‌های اصلی کسب مدال از نگاه شما کدام نفرات هستند؟
این تیم از وزن سبک تا سنگین وزن شانس کسب مدال دارد. البته باید فهرست نهایی هم اعلام شود تا ببینیم در اوزان مختلف چه رقبایی حضور دارند و چه رکوردهای اولیه‌ای را اعلام کرده‌اند. با این حال اگر بخواهم از شانس‌های اصلی کسب مدال حرف بزنم باید از کیانوش رستمی، علی‌هاشمی و علی داوودی نام ببرم.

کاوه علی‌اسماعیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها