پس از 15 سال زندگی مخفیانه فاش شد

شناسایی عامل جنایت برج گلدیس در زندان اوکراین

عامل جنایت در برج گلدیس تهران پس از 15 سال زندگی مخفیانه در ترکیه، ژاپن و آلمان در زندان اوکراین شناسایی و پلیس ایران خواستار استرداد متهم برای محاکمه‌اش شد
کد خبر: ۱۲۲۸۴۴۴

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 16 و 40 دقیقه 24 تیر 83 همزمان با گزارش وقوع درگیری خونین در طبقه اول برج گلدیس در فلکه دوم صادقیه، پرونده به جریان افتاد. بازپرس و تیمی از پلیس جنایی تهران در محل درگیری حاضر شدند که معلوم شد علی 26ساله، صاحب لباس فروشی همراه شریکش در مغازه بودند که هدف ضربه‌های قمه صاحب مغازه عروسک فروشی قرار گرفتند. پس از این درگیری ضارب همراه دو مرد دیگر سوار خودروی تاکسی شده و از محل فرار کرده بودند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که از بیمارستان خبر رسید علی به خاطر شدت جراحات جان باخته است. با تحقیق از خانواده علی مشخص شد، او تک پسر خانواده بوده و چند عنوان قهرمانی در ورزش‌های رزمی دارد.
در شاخه دیگری از تحقیقات، شریک مقتول در بیمارستان به هوش آمد و ماموران در آنجا حاضر شده و به تحقیق از وی پرداختند.
در جریان تحقیق از او معلوم شد که متهم به قتل روز قبل پیراهنی از علی خریده و روز جنایت برای پس‌دادن آن به مغازه آمده بود که علی از او خواسته بود روز دیگری بیاید. همین باعث می‌شود که میان آن دو ابتدا مشاجره لفظی شکل بگیرد و بعداز ساعاتی مرد عروسک فروش با دو جوان در حالی که قمه به‌دست داشته وارد لباس فروشی شده و علی و شریکش را زخمی می‌کند. این در حالی بود که متهم به قتل به نام علیرضا معروف به ژاپنی با دستور قضایی ممنوع‌الخروج شد، اما در جریان تحقیقات معلوم شد که او به کمک یک قاچاقچی انسان مخفیانه از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. در این مدت رد او در کشورهای ژاپن و آلمان به دست آمد اما هر بار قبل از دستگیری به کشور دیگری می‌رفت. با گذشت 15سال از این جنایت سرانجام چند روز پیش ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد قاتل فراری با مدارک جعلی وارد خاک کشور اوکراین شده و چندی پیش به دلیل شرکت در یک درگیری خیابانی بازداشت و به زندان اوکراین افتاده است. بنابراین مکاتباتی با پلیس بین‌الملل کشور اوکراین انجام گرفت و خواسته شد این زندانی به خاطر جنایتی که در ایران انجام داده، برای محاکمه به تهران بازگردانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها