استقلال تهران برای کسب نخستین برد این فصل به مسجدسلیمان رفت

به‌دنبال اولین برد در شهر اولین‌ها

این‌که استقلال به‌عنوان یکی از پرخرج‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال ایران با مربی ایتالیایی‌اش، استراماچونی، تا پایان هفته دوم هنوز یکی از هشت تیم بدون برد لیگ برتر است، بیش از هر چیز خاطرات تلخ شروع بد آبی‌ها در دو فصل گذشته لیگ را برای هواداران این تیم تداعی می‌کند. استقلال با علیرضا منصوریان لیگ هفدهم را بد شروع کرد و این داستان برای وینفرد شفر و استقلال، در لیگ هجدهم هم تکرار شد تا همان امتیازات ارزشمند هفته‌های آغازین، این تیم را از دستیابی به‌عنوان قهرمانی در این دو لیگ محروم کند. حالا استقلال استراماچونی نمی‌خواهد به همان سرنوشت‌دچار شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۸۵

برد اول در شهر اولین‌ها، یعنی مسجدسلیمان، همان هدف مهمی است که مرد ایتالیایی نیمکت استقلال، برای تیمش ترسیم کرده است؛ به‌خصوص در شرایطی که صدای نفس‌های شهرآورد پایتخت به گوش می‌رسد. استقلال و پرسپولیس، دقیقا یک هفته دیگر در ورزشگاه آزادی باید به مصاف هم بروند و چیزی برای آبی‌ها بدتر از این نیست که آنها بدون برد، به استقبال این بازی بزرگ بروند. در ابعادی کوچک تر، نفت مسجدسلیمان هم همان هدفی را دنبال می‌کند که استقلالی‌ها به دنبالش هستند؛ کسب اولین برد در لیگ نوزدهم.
نفتی‌ها فعلا با دو تساوی از دو بازی، یکی از تیم‌های شکست‌ناپذیر لیگ به‌شمار می‌روند و یک امتیاز بیشتر از استقلالی اندوخته دارند که در دو بازی اولش یک باخت و یک تساوی داشته است. با این حال تفاوت کیفیت این دو تیم را می‌توان در یک جمله از مهدی تارتار، سرمربی نفت جست‌وجو کرد. او در آستانه بازی امشب گفت کل قراردادهای تیمش برای لیگ نوزدهم 9 میلیارد تومان است؛ یعنی به اندازه یک بازیکن از تیم‌های مدعی!
با این حال، انگیزه تیم‌هایی نظیر نفت، وقتی قرار است با یکی از دو تیم بزرگ پایتخت روبه‌رو شوند، می‌تواند بزرگ‌ترین برگ برنده آنها باشد. تارتار هم این را قبول دارد: «متاسفانه مدتی است در شبکه‌های مجازی باب شده که می‌گویند تیم‌های من جلوی استقلال با انگیزه بیشتری به میدان می‌روند و مقابل پرسپولیس طور دیگری بازی می‌کنیم. در صورتی که ما برای موفقیت خودمان تلاش می‌کنیم و آنهایی که از نزدیک ما را می‌شناسند، می‌دانند که در هر بازی تمام تلاش مان را برای موفقیت انجام می‌دهیم. حالا شرایط طوری رقم خورده که طی دو فصل گذشته که در پارس جنوبی بودم، در خانه استقلال را شکست دادیم و مقابل پرسپولیس این‌طور نشد. مطمئن باشید ما با یک انگیزه جلوی همه تیم‌ها ظاهر می‌شویم و امیدوارم نه‌تنها استقلال را در بازی این هفته شکست دهیم که در آینده سایر تیم‌ها را نیز ببریم.»
آماری صددرصدی!
بازی امشب تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال، ششمین تقابل این دو تیم از زمان راهیابی نفت به لیگ برتر است و جالب آن‌که استقلال در هر پنج بازی قبلی تیم پیروز میدان بوده. چهار بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی، داستان کوتاه تاریخچه تقابل‌های این دو تیم را تشکیل می‌دهد که هر پنج بازی به نفع آبی‌های پایتخت به اتمام رسیده است. آخرین رویارویی دو تیم، آخرین بازی استقلال در سال97 هم بود که با تک گل دقیقه 90 علی کریمی به سود استقلال خاتمه یافت.
ذوب آهن بدون آذری!
از ساعت 19 و 45 دقیقه و همزمان با دیدار نفت مسجد سلیمان و استقلال، سه دیدار دیگر نیز در چارچوب هفته سوم لیگ برتر برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن تقابل ذوب‌آهن و تراکتور در فولادشهر اصفهان است.
بازی امشب ذوب و تراکتور را باید نخستین بازی ذوب‌آهن بعد از شش سال مدیرعاملی سعید آذری نامید. ذوبی‌ها تغییرات مدیریتی بسیاری در این چند هفته داشتند و حالا با تیم جدید به‌دنبال این هستند که روزهای درخشان گذشته را تکرار کنند. آنها در همین شروع باید به مصاف تراکتور باصلابتی بروند که اولین شکست فصل پرسپولیس را به این تیم تحمیل کرد و جدی‌تر از همیشه سودای قهرمانی در سر دارد.
سایپا - نساجی دیگر بازی مهم امشب است. نارنجی‌پوشان با ابراهیم صادقی، شروع نسبتا خوبی داشتند. درست مثل نساجی با رضا مهاجری. هر دو تیم از دو بازی نخست خود 4امتیاز کسب کرده اند و پیروزی در هفته سوم، تیم برنده را در بین سه تیم بالای جدول حفظ خواهد کرد.
امشب یک بازی هم در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر برگزار می‌شود که در نوع خودش جذاب و تماشایی است. شاهین شهرداری بوشهر و پیکان، دو تیم قعرنشین لیگ نوزدهم هستند که هر دو بازی قبلی خود را با شکست سپری کرده‌اند. بازی امشب فرصت مناسبی است تا یکی از دو تیم از ته جدول جدا شود. البته شاید هم این فرصت طلایی با تساوی از کف هر دو تیم برود.

برنامه بازی‌های امروز و فردا
یکشنبه ۲۴ شهریور
نفت مسجد سلیمان - استقلال (۱۹:۴۵)
ورزشگاه: شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان / داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: رضا سخندان - بابک داوری
ذوب‌آهن - تراکتور (۱۹:۴۵)
ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان/ داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: حسن ظهیری - تورج عیوض محمدی
شاهین شهرداری - پیکان (۱۹:۴۵)
ورزشگاه: شهید مهدوی بوشهر / داور: رضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی ـ احد سلطانی
سایپا - نساجی (۱۹:۴۵)
ورزشگاه: پاس قوامین تهران / داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: قهرمان نجفی - فرهاد مروجی
دوشنبه ۲۵ شهریور
پرسپولیس - صنعت نفت (۱۹:۴۵)
ورزشگاه: آزادی تهران / داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان - علی اکبر نوری

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها