منابع روس از هشدار پوتین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد حمله به سوریه، عراق و لبنان خبر می‎دهند.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۵۶
هشدار پوتین به نتانیاهو در مورد حمله به سوریه، لبنان و عراق

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد حمله هوایی به سوریه هشدار داد.

به گزارش ایندیپندنت عربی، منابع صهیونیستی دیدار کوتاه نتانیاهو از روسیه به منظور تلاش برای متقاعد کردن پوتین برای چشم پوشی از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را «شکست خورده» توصیف می‌کنند.

این گزارش می‎گوید، موضوع حمله هوایی اسرائیل به سوریه و عراق به رغم دیدار پوتین و نتانیاهو در روسیه همچنان ادامه دارد.

مسکو اخیرا از سه حمله هوایی صهیونیست‌ها به سه پایگاه نظامی سوریه جلوگیری و حتی تهدید کرده که هر جنگنده‌ای که برای اقدام به چنین عملیاتی به پرواز درآید را یا با جنگنده‌های روسیه یا با سامانه ضد موشکی «اس ۴۰۰» هدف قرار می‌دهد.

منبع این گزارش اعلام کرد این اتفاق در ۳ مورد مشابه رخ داده است؛ نخست متوقف کردن حمله هوایی ماه آگوست به پایگاه نظامی در «قاسیون» دمشق که یک سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ در آن نصب شده است، دو عملیاتی که برای هدف قرار دادن پایگاه سوری در «قنیطره» و آخرین مورد در منطقه حساس «لاذقیه» برنامه ریزی شده بود. این موارد نتانیاهو را وادار به سفر به مسکو کرد تا پوتین را متقاعد کند با ادامه حملات اسرائیل مخالفت نکند.

این منبع روس در این مورد گفت پوتین به نتانیاهو هشدار داد که مسکو اجازه نمی‌دهد آسیبی به ارتش سوریه یا تسلیحاتی که این کشور در اختیار دولت سوریه قرار داده، وارد شود؛ زیرا صدور چنین مجوزی به معنای تسلیم در برابر تل آویو است که مغایر با هدف روسیه از کمک به سوریه محسوب می‌شود.

ایندیپندنت در ادامه نوشت نتانیاهو تلاش کرد پیام مثبتی از همکاری ۲ طرف ارائه داده و حتی سعی کرد از آن برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کند که بی نتیجه ماند.

منابع روس نزدیک به این دیدار نیز اظهار داشتند پوتین ضمن ابراز نارضایتی خود از اقدامات اخیر اسرائیل علیه لبنان، به نتانیاهو تاکید کرد مخالف نقض حاکمیت لبنان است.

وی به نتانیاهو هشدار داد در آینده نیز به هدف قرار دادن این کشور‌ها فکر نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها