سیرک (Cirq) کوچک‌ترین پروژکتور قابل حمل دنیاست که از قابلیت پخش تصاویر با کیفیت فول اچ‌دی برخوردار است. این پروژکتور می‌تواند تصاویر را روی پرده‌ای تا حداکثر قطر ۲۴۰ اینچ نمایش دهد.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۴۴

پروژکتور سیرک به سیستم‌عامل اندروید مجهز است و به این ترتیب با استفاده از آن می‌توان انواع نرم‌افزارهای موجود در گوگل استور را استفاده کرد. همچنین امکان اتصال سیرک به کنسول‌های بازی نظیر اکس‌باکس و پلی‌استیشن، رایانه، گوشی و تبلت وجود دارد. برای کنترل کارکردهای مختلف این دستگاه نیز می‌توان از قابلیت لمسی سطح بالایی آن برای دادن فرمان‌های گوناگون بهره برد. سیرک را می‌توان به‌سرعت شارژ کرد و با ۱۵دقیقه اتصال آن به منبع تغذیه، انرژی آن برای دو ساعت نمایش فیلم تامین می‌شود. این پروژکتور یک اسپیکر قدرتمند دارد که می‌توان از آن به‌صورت جداگانه برای پخش موسیقی هم استفاده کرد. سیرک اواسط آبان وارد بازار جهانی می‌شود.

شارژر چهارگانه اپل
اگر دو یا چند گجت تولیدی توسط شرکت اپل (نظیر آیفون، ایرپاد یا اپل واچ) را در اختیار داشته باشید، احتمالا می‌دانید هر کدام از آنها نیازمند شارژر ویژه خود هستند، اما در برخی موقعیت‌ها شاید به این شارژرها دسترسی نداشته باشید.
ایر الی (Air Ally) اولین شارژر چهارگانه و بی‌سیم محصولات اپل است که با آن می‌توان آیفون، ایرپاد، اپل واچ و نیز آیپد را شارژ کرد.
ظرفیت ایر الی ده هزار میلی‌آمپر است که طی یک ساعت و نیم شارژ می‌شود و حین شارژ می‌تواند دستگاه‌های متصل به خود را نیز شارژ کند.
پس از شارژ کامل، این دستگاه می‌تواند آیفون را دو بار، اپل واچ را ۱۶ بار و ایرپاد را تا ۱۳۰ بار شارژ کند.
ایر الی کم‌حجم و کوچک است و به‌راحتی در جیب یا کیف جا می‌گیرد.

کوچک‌ترین میکروفن بلوتوثی جهان
اسمارت مایک پلاس (+ Smartmike) که لقب کوچک‌ترین میکروفن بلوتوثی دنیا را به خود اختصاص داده، با اتصال به گوشی هوشمند یا دوربین دیجیتال می‌تواند صداهایی با کیفیت‌تر از صدای دریافتی از میکروفن گوشی یا دوربین را از محیط ضبط کند. به‌این‌ترتیب امکان تهیه ویدئوهایی بهتر فراهم می‌شود. این قابلیت به‌ویژه برای تولیدکنندگان محتوا می‌تواند بسیار جذاب باشد. این گجت از قابلیت اتصال به تجهیزات دارای سیستم‌عامل اندروید یا آی‌اواس برخوردار است. اسمارت مایک پلاس دارای الگوریتم پیشرفته نویزگیر است و به همین دلیل می‌توان از آن به‌راحتی در محیط‌های به نسبت شلوغ و پرهمهمه نیز بهره گرفت. این گجت همچنین می‌تواند تا حداکثر فاصله ۱۵متری با دستگاه موردنظر از طریق بلوتوث ارتباط برقرار کند. این گجت فقط ۱۴ گرم وزن دارد و با هر بار شارژ نیز انرژی کارکرد آن برای پنج ساعت تامین می‌شود.

ساعت هوشمند خورشیدی
شرکت گارمین که در زمینه انواع تجهیزات دیجیتال سفر فعالیت می‌کند، به‌تازگی از اولین ساعت خورشیدی خود رونمایی کرد. البته این ساعت به‌طور کامل به انرژی خورشیدی وابسته نیست و فقط بخشی از انرژی آن از خورشید تامین می‌شود. باتری این ساعت می‌تواند انرژی آن را تا ۲۱ روز تامین کند. همچنین لایه شفاف موجود روی این ساعت نیز نقش پنل خورشیدی را ایفا کرده و انرژی دستگاه را تا سه روز (یا شش ساعت استفاده از جی‌پی‌اس) تامین می‌کند. این ساعت هوشمند از قابلیت‌های متعددی برخوردار است که برای نمونه می‌توان به شناسایی موقعیت جغرافیایی و ارتفاع‌سنجی اشاره کرد. فشارسنج موجود در آن نیز می‌تواند به تشخیص بهتر وضعیت هوا کمک کند. همه این قابلیت‌ها برای افرادی که طبیعت را برای سفر انتخاب می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. ارزیابی ضربان قلب و سطح اکسیژن خون از دیگر قابلیت‌های این گجت است.

قفل هوشمند دوچرخه
دوچرخه از جمله وسایل حمل‌ونقل عمومی است که در چند سال اخیر گجت‌های هوشمند جذابی برای آن عرضه شده است. آی لاک ایت (I LOCK IT) از جدیدترین این گجت‌هاست که امکان قفل دوچرخه را فراهم می‌کند. برخلاف دیگر قفل‌های سنتی یا جدید که معمولا باید به‌صورت مجزا روی دوچرخه قرار گیرد، آی لاک ایت روی دوچرخه نصب می‌شود و لازم نیست هر بار به‌صورت دستی باز و بسته شود. همچنین کاربر به‌راحتی می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار همراه آن، قفل را باز و بسته کند. این قفل به‌صورت پیش‌فرض دارای سیمکارت و بسته اینترنت است و می‌تواند موقعیت آنی دوچرخه را روی نرم‌افزار همراه آن نشان دهد. در نتیجه در صورت سرقت دوچرخه، می‌توان موقعیت آن را به دقت شناسایی کرد. همچنین امکان تعریف آژیر برای حالت دزدگیر آن هم وجود دارد. این گجت بهار سال آینده وارد بازار می‌شود.

بالش ضد خروپف
خروپف یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد گرفتارش هستند. این مشکل نه تنها بر کیفیت روابط فرد با دیگر اعضای خانواده که در نزدیکی‌اش حضور دارند تاثیر می‌گذارد، بلکه در بلندمدت پیامدهایی برای سلامت خودش نیز دارد. موشن‌پیلو (MotionPillow) یک بالش متفاوت برای حل این مساله است. این بالش با حسگرهای ویژه‌ای می‌تواند متوجه آغاز خروپف فرد شده و با تغییر موقعیت قرارگیری سر و گردن، آن را برطرف کند. درون این بالش یک بخش قابل باد شدن وجود دارد که سبب بالا آمدن سطح بالش و در نتیجه، تغییر موقعیت سر و گردن فرد خوابیده می‌شود. این تغییر در نهایت به بهبود گردش هوا در مجاری تنفسی می‌انجامد. موشن پیلو یک نرم‌افزار همراه نیز دارد که داده‌های مختلفی را درباره خواب و خروپف جمع‌آوری می‌کند. کاربر پس از بیداری می‌تواند این داده‌ها را به‌صورت نمودار مشاهده کند. موشن پیلو ۳۷۰ دلار قیمت دارد.

دستیار ویژه آشپزی
اگر قصد پخت غذایی جدید را داشته باشید، احتمالا می‌دانید استفاده از کتاب آشپزی تجربه چندان خوشایندی نیست، زیرا تلاش برای ورق زدن کتاب می‌تواند به کثیف‌شدن آن بینجامد. همچنین خواندن دستورپخت از روی گوشی نیز دشوار است، زیرا با مشکلاتی نظیر کوچک بودن صفحه نمایش، دشواری در رفتن به بخشی دیگر از دستورپخت و نیز دشواری برای روشن کردن دوباره صفحه نمایش روبه‌رو هستیم. رسیپلی (Reciplay) یک گجت ویژه برای نمایش دستورپخت در آشپزخانه است. رسیپلی دارای صفحه مجهز به فناوری جوهر الکترونیک است و به همین دلیل می‌تواند تا ساعت‌ها یا حتی روزها بدون شارژ مجدد روشن بماند. برای استفاده از رسیپلی کافی است دستورپخت مورد نظر را با استفاده از افزونه مرورگر به این دستگاه منتقل کنیم. سپس به‌راحتی می‌توانیم مواد اولیه یا شیوه تهیه غذا را به‌صورت مجزا روی صفحه این دستگاه مشاهده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها