چند سالی است که ساخت سریال «سلمان فارسی» سر زبان‌ها افتاده است. درست از زمانی که داوود میرباقری بعد از اتمام پروژه مختارنامه از ایده و ساخت این سریال گفت. اما سلمان فارسی چطور سریالی است؟
کد خبر: ۱۲۲۸۰۸۶

چرا سلمان؟ چون شخصیتی که برای برخی هنوز ناشناخته است و مردم معمولا او را در حد یک نام می‌شناسند. بنابراین سریال سلمان فارسی از ابتدای تولد سلمان تا زمان رحلت پیامبر‌اکرم(ص) به مهم‌ترین اتفاقات تاریخ می‌پردازد، اما قصه به‌گونه‌ای برای مخاطبان روایت می‌شود که هم با یک اثر تاریخی رو‌به‌رو شوند و هم این‌که قصه برایشان شیرین و دوست داشتنی باشد. جذابیت‌های زندگی سلمان‌فارسی کم نیست. او به توصیف پیامبر‌(ص)، صاحب علوم بود و اشراف زیادی هم به علم داشت. این شخصیت درباره دین، عقیده و بینش کنجکاوی داشت و گرچه خیلی مرفه بود، اما به دنبال حقیقت می‌گشت. به گفته عوامل این فیلم چون سلمان فارسی یک اشراف زاده بوده است در قصه صحنه‌های پرتحرکی وجود دارد که نشان می‌دهد سلمان فارسی چگونه در مدرسه اسب‌سواری و تیراندازی را آموزش می‌بیند و اینها یکی از هزاران جذابیتی است که قرار است در سریال سلمان فارسی دیده شود. طرح اولیه قصه سریال سلمان فارسی همانند دیگر کارهای سابق میرباقری به عهده خودش بوده، اما برای نگارش دیالوگ‌ها از چند نویسنده دیگر هم کمک گرفته و در نهایت خودش مشغول بازنویسی فیلمنامه است.
بخش عمده‌ای از نگارش سریال 40 قسمتی کاملا جلو رفته و یکی از نویسندگانی که کمک به نگارش دیالوگ‌ها کرده، امرا... احمدجو، نویسنده سریال «روزی روزگاری» است. تهیه‌کنندگی این سریال هم به عهده حسین طاهری است. البته امرا... احمدجو گفته است «داوود میرباقری 30 سال است که روی این پروژه فکر کرده است. اصل فیلمنامه را هم خود او می‌نویسد. دو نویسنده دیگر در بخش دیالوگ‌ها به من کمک می‌کنند. من دیالوگ‌ها را براساس لحنی محاوره‌ای می‌نویسم و قرار نیست این سریال، لحن چندان ثقیل یا فاخری داشته باشد بلکه این لحن در عین صمیمیت و ساده بودن به طور ضمنی فضایی تاریخی هم دارد.» این مجموعه تلویزیونی سه بخش عمده دارد، شامل ایران باستان، روم و بیزانس و بخش آخر مربوط به حجاز است. در واقع این سریال شامل سه مرحله از زندگی سلمان فارسی است که از دوران کودکی او تا زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) را دربر می‌گیرد. قرار است در پروژه سلمان از تمام ظرفیت‌های استان‌های کشور استفاده شده و از آنجا که این سریال قرار است سریال پر بازیگری باشد تاکنون چیزی حدود 20 هزار بازیگر از 20 استان کشور برای بازی در این سریال پذیرفته شده‌اند. در مورد بازیگران اصلی این سریال هم شایعات فراوانی وجود داشته است از شایعه حضور شهاب حسینی بگیرید تا مصطفی زمانی اما تاکنون خبری در مورد بازیگران اصلی این سریال به بیرون درز نکرده است. علاوه بر همه اینها یکی از مهم‌ترین عناصر در فیلم‌های تاریخی انتخاب مکان فیلمبرداری مناسب است. مکان‌های متفاوتی برای این کار انتخاب شده‌ یکی از آنها بنا به آثار تاریخی و شرایط اقلیمی که دارد، کشور ترکیه است. در ایران نیز بخش‌هایی از کار در خراسان و کرمان و قشم به‌خصوص نواحی مرکزی این جزیره که دارای عارضه‌های طبیعی چشم‌نواز با چشم‌انداز و ویژگی‌های سرزمین‌های خشک و سوزان است، تصویربرداری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها