رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خبر داد

آزمون وکالت بدون پایان خدمت و مدرک‌کارشناسی

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه چهار ماه پس از انتصابش همراه خبرهای خوبی برای داوطلبان آزمون وکالت در جمع خبرنگاران حاضر شد. پس از یک‌سال وقفه بهادری جهرمی از برگزاری آزمون وکالت در آذر امسال خبر داد و به تشریح تسهیلاتی پرداخت که برای داوطلبان درنظر گرفته شده بود.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۵۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، علی بهادری جهرمی درباره آزمون وکالت امسال گفت: شرط شرکت در آزمون، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از سربازی بود که امسال این شرط برداشته شده است البته برای دریافت پروانه وکالت در مراحل بعدی باید کارت معافیت اخذ شود. وی افزود: ارائه مدرک کارشناسی در سال‌های گذشته ضروری بود، اما امسال الزامی در مرحله آزمون ندارد. همچنین یکی دیگر از تفاوت‌های این آزمون، منابع آن است که به تفکیک هر درس اعلام شده و آرای وحدت رویه مرتبط با آن خواهد بود.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: آزمون امسال به صورت ملی برگزار می‌شود و حتی در شهرستان‌های غیرمرکز استان این آزمون امکان برگزاری دارد. داوطلبان می‌توانند تعدادی از حوزه‌های قضایی را به ترتیب اولویت خود انتخاب کنند، در حالی که سال‌های گذشته این بی‌عدالتی وجود داشت و امکان انتخاب نبود. در کانون وکلا حدود 200 میلیون تومان برای نقل و انتقالات پرداخت می‌شد ما برای رفع این ناعدالتی بحث ملی بودن آزمون را مطرح کردیم.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم در مورد ظرفیت آزمون گفت: این ظرفیت مشخص نیست و در مرحله اول کسانی که حد نصاب علمی را به دست می‌آورند به مرحله مصاحبه می‌روند. در نتیجه تعداد پروانه وکالتی که داده می‌شود مشخص نیست.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگر جام‌جم در مورد تغییر لوگوی مرکز وکلا و اختلاف‌نظرهای پیش‌آمده با کانون وکلا گفت: متناسب با تغییر نام مرکز وکلا باید آرم و لوگوی مرکز نیز تغییر می‌کرد. این مرکز نهادی مستقل است و ریالی از بودجه دولتی دریافت نکرده. این‌که گفته می‌شود قوه قضاییه به ما کمک‌هایی داشته را تکذیب می‌کنم. حدود دو ماه است در ارتباط با نماد و لوگوی مرکز بحث می‌شود، به تدریج آرم سینه نیز تغییر کرد و این موضوع نیز کاملاً داخلی است و البته تفاوت‌های زیادی هم با لوگوی کانون وکلا دارد.
خبرنگار جام‌جم درباره طرح ادغام مرکز وکلا با کانون وکلا پرسید که بهادری‌جهرمی در پاسخ گفت: اعتبار یک وکیل در خدمت به مردم است و با همین جهتگیری خدمات را به مردم خواهیم داد و صراحتا اعلام می‌کنم مرکز وکلا، متقاضی هیچ نوع ادغام و الحاقی نیست چرا که خدمات حقوقی و نیاز مردم به قدری است که جای کسی تنگ نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها