نماینده آمریکا در امور ایران ممکن است به دلیل نقش‌آفرینی در اخراج کارکنان وزارت خارجه این کشور تنبیه انضباطی شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۹۸۷
نماینده آمریکا در امور ایران تنبیه می‌شود!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع خبری شامگاه جمعه از احتمال در نظر گرفتن تنبیه انضباطی برای «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران خبر داده‌اند.

دو منبع در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که جزو افراد مشارکت‌کننده در تحقیقات از برایان هوک هستند به روزنامه «دیلی‌بیست» گفته‌اند دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا در صدد است پیشنهاد در نظر گرفتن تنبیه انضباطی برای این مقام آمریکایی را مطرح کند. هوک متهم است برخی از کارکنان وزارت خارجه آمریکا را با اغراض سیاسی اخراج کرده است.

دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا در حال رسیدگی به گزارش‌هایی است که طبق آن برایان هوک و سایر مقام‌های این وزارتخانه برخی از کارکنان را به دلیل وفادار بودن به دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از کار تعلیق کرده و یا تصمیماتی مشابه در خصوص آنها اتخاذ کرده‌اند.

چندین فعال سیاسی در ماه‌های گذشته این ادعاها را درباره برایان هوک و برخی دیگر از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا مطرح کرده‌اند و دفتر بازرسی کل هم اقدام به بررسی برخی اسناد در این ارتباط کرده است.

دیلی‌بیست نوشته پیشنهاد در نظر گرفتن تنبیه انضباطی برای برایان هوک در گزارش جدیدی که دفتر بازرسی کل ظرف چند هفته آینده آن را منتشر خواهد کرد مطرح خواهد شد.

هوک یکی از مقام‌هایی است که در دولت آمریکا وظیفه تدوین و اجرای سیاست‌ها در خصوص ایران را بر عهده دارد.

دیلی‌بیست پیش از این در ماه اردیبهشت گزارش داده بود دفتر بازرسی کل در حال تحقیق از برایان هوک و ۷ نفر دیگر از مقام‌های دولت ترامپ به دلیل رفتار نادرست با کارکنان با سابقه وزارت خارجه آمریکا است. این تحقیقات در آن زمان در مراحل نهایی بود.

دفتر بازرسی کل در چند ماه گذشته توانسته به مرحله کنونی برسد. گزارش این دفتر با آنکه هنوز ۱۰۰ درصد نهایی نشده دومین بخش از مطالعه گسترده‌تری است که در خصوص وزارت خارجه آمریکا انجام شده است.

بخش نخست این مطالعه به این نتیجه رسیده بود که مقام‌های وزارت خارجه آمریکا با آن دسته از کارکنانی که به ترامپ وفادار نبوده‌اند بدرفتاری کرده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. در این بخش نامی از هوک به میان نیامده است.

طرح این اتهامات علیه هوک از یک جهت ویژه هم حائز اهمیت است. او یکی از گزینه‌های ترامپ برای جانشینی «جان بولتون» است که به تازگی از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخراج شده است.

هر گونه اتهام علیه هوک یا در نظر گرفتن تنبیه انضباطی برای او می‌تواند شانس او برای ارتقا به این سمت را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها