سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هرگونه تبلیغ دارو یا فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۶۹
فروش و تبلیغ دارو در داروخانه‌های اینترنتی ممنوع است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص فروش دارو در داروخانه‌های اینترنتی توضیح داد: طبق آئین‌نامه سازمان غذا و دارو صرفا داروخانه‌های حقیقی و فیزیکی می‌توانند سایت داروخانه اینترنتی تاسیس کنند و مجوزهای آن را ازطریق سازمان غذا و دارو یا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت کنند.

وی در خصوص حوزه فعالیت داروخانه‌های اینترنتی توضیح داد:‌ این داروخانه‌ها فقط مجاز به ارائه محصولات غیردارویی مانند مکمل‌ها و برخی تجهیزات پزشکی هستند و فروش دارو و حتی داروهای گیاهی در این اماکن ممنوع است.

سخنگوی سازمان غذا و داروبه مردم توصیه کرد: در زمان مراجعه به داروخانه‌های اینترنتی مجوز آنها را مشاهده کنند و همچنین آدرس داروخانه فیزیکی مورد نظر باید در سایت آنها ذکر شده باشد.

جهانپور با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌ها در فضای مجازی توضیح داد: رصد داروخانه‌ها و هرگونه فروش دارو در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است که در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع پیگیری شده و از طریق مراجع قضایی رسیدگی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد:‌ هرگونه تبلیغ دارو یا فروش دارو در فضای مجازی و حتی داروخانه‌های اینترنتی که مجوز دریافت کرده‌اند، ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها