مدیر عامل سازمان انتقال خون درباره آمار پایین اهدای خون زنان ایرانی و باورهای غلط در این باره توضیح داد.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۳۷
چرا آمار اهدای خون در زنان ایرانی پایین است؟

به گزارش جام جم آنلاین، علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به میزان کم مراجعه بانوان برای اهدای خون اظهار کرد: متاسفانه میزان اهدای خون بانوان در کشور بسیار پایین است، اما در کشور‌های اروپایی نیمی از مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون را بانوان تشکیل می‌دهند.

او تاکید داد: در کشور ما به دلیل مشکلات زیر ساختی که بخشی از آن مربوط به سازمان انتقال خون و قسمتی دیگر به دلیل فرهنگ سازی و تبلیغات است میزان اهدای خون بانوان کمتر از ۵ درصد است و به طور معمول ۹۵ درصد از اهدای خون را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: تصور نادرستی ایجاد شده است که زنان کم خون هستند و به همین دلیل نمی‌توانند خون خود را اهدا کنند که این باور کاملا نادرستی است و امیدوارم با انجام کار‌های تبلیغاتی و فرهنگ سازی میزان مراجعه زنان در آینده بیشتر شود.

امکان اهدای پلاسما در ۱۵ استان کشور

پور فتح اله درباره اهدای پلاسما اظهار کرد: اکنون در ۱۵ استان کشور امکان اهدای پلاکت مستقیم و مجزای از خون وجود دارد و پلاکت اهدایی در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: پلاسمای دریافتی برای تولید دارو‌های مشتق از پلاسما مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید توجه داشت که این فرآورده خون نقش مهمی در روند درمان بیماران مبتلا به بیماری های خونریزی دهنده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها