روز گذشته بر اثر ازدحام جمعیت یک دیوار بتنی در کربلا فرو ریخت که در پی آن ۴ ایرانی مجروح و یک نفر فوت شد.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۳۰
آخرین جزئیات درباره فرو ریختن دیوار در کربلا / فوت یک ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، روز گذشته بر اثر ازدحام جمعیت یک دیوار بتنی در باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم مطهر امام حسین فرو ریخت.

در ساعات ابتدایی اوقوع این حادثه یک منبع مطلع در وزارت بهداشت عراق با تایید خبر کشته و زخمی شدن زائران در این حادثه از کشته شدن ۳۱ و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر خبر داد و وی در ادامه گفت: حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می‌شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

پس از این اظهارات، محمد تقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز گفت: تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند. این دیوار بتنی بدلیل حضور تعدادی از افراد در بالای آن برای تماشای مراسم موسوم به رکضه طویریج (دویدن طویریج) از تعادل خارج شد و بر روی زائران حاضر در محل سقوط کرد.

بعد از گذشت چند ساعت، نماینده سازمان حج و زیارت در عراق از مجروع شدن ۴ ایرانی خبر داد و اسامی ۴ مجروح ایرانی در کربلا را اعلام کرد و گفت: یک نفر از آن‌ها سرپایی مداوا و مرخص شده و سه نفر دیگر نیز تا فردا مرخص می‌شوند.

محسن نظافتی نماینده سازمان حج و زیارت در عراق درباره آخرین اطلاعات مربوط به حادثه در کربلا و تعداد مجروحان ایرانی این حادثه گفت: تا این لحظه هنوز آمار شهدای حادثه تغییر نکرده و تعداد مجروحان به ۱۲۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در بین شهدا هیچ ایرانی شناسایی نشده است، ولی در بین مجروحین ۴ نفر ایرانی با اسم و مشخصات شناسایی شده که یک نفر آن‌ها سرپایی مداوا و مرخص شده و سه نفر دیگر بستری هستند که فردا مرخص می‌شوند.

اسامی زائران ایرانی مجروح شده

محسن نظافتی افزود: محمد قربان از زائران ایرانی است که در این حادثه آسیب دیده بود و به صورت سرپایی مداوا شد. علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم و محمد یوسفی از قم در یکی از بیمارستان‌های کربلا بستری هستند و تا فردا مرخص می‌شوند.

فوت یک زائر ایرانی در حادثه روز گذشته کربلا

محمدتقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از فوت یک زائر ایرانی در حادثه روز گذشته کربلا خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، متأسفانه یک زائر ایرانی در حادثه دیروز کربلا جان باخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها