دوستان عزیز سال نو مبارک. امیدواریم تعطیلات خوش گذشته باشد و روزهای بهتری پیش‌رو داشته باشید. اگر از آن دسته افراد هستید که در ایام عید به‌دلیل خوردن و خوابیدن زیاد وزن‌تان افزایش یافته و بعد از تعطیلات به این فکر افتاده‌اید خیلی سریع وزن تان را کم کرده و به شرایط قبل برگردید در این شماره با ما همراه باشید زیرا پیشنهادات خوبی برای شما داریم؛یک روز با یک بسته رژیمی.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۴۰

صبحانه رژیمی

مواد لازم:
آرد سبوس‌دار: یک قاشق غذاخوری/ تخم مرغ: یک عدد/ شیر: نصف فنجان / گوجه فرنگی متوسط: یک عدد / روغن زیتون: به میزان لازم / نمک و فلفل: به مقدار کم
پوست گوجه فرنگی‌ها را گرفته و آنها را خرد می‌کنیم. شیر، آرد سبوس دار، نمک، زردچوبه و فلفل را به گوجه‌ها اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. درنهایت تخم‌مرغ را روی مواد ریخته و هم می‌زنیم.
کمی روغن زیتون در ماهیتابه ریخته و روی حرارت می‌گذاریم. برای استفاده کمتر از روغن بهتر است از ماهیتابه رژیمی استفاده کنید. وقتی روغن داغ شد املت را در ماهیتابه ریخته و ابتدا حرارت را زیاد می‌کنیم تا مواد خودش را بگیرد و بعد کم می‌کنیم. وقتی یک طرف املت پخت آن را برمی گردانیم. دراین مرحله آن را در ظرف مناسب ریخته و سرو می‌کنیم.

ناهار رژیمی

مواد لازم:
سینه‌مرغ: 250گرم / قارچ: 100گرم / سیر: 2 حبه / روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری/ آبلیموی تازه: یک قاشق غذاخوری / پیاز کوچک: یک عدد / نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
پیاز را خرد کرده و در کمی روغن ریخته و تفت داده و بعد کمی زردچوبه می‌زنیم. سینه مرغ را شسته و به قطعات ریز خرد کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم. قارچ‌ها را برش‌های باریک زده و با سیرهای خرد شده در ماهیتابه ریخته و با شعله کم تفت
می‌دهیم.
کمی آبلیموی تازه به آن اضافه می‌کنیم تا قارچ‌ها سیاه نشود. سپس آن را با کمی آب به ظرف حاوی مرغ اضافه کرده و هم می‌زنیم. در قابلمه را می‌گذاریم تا مرغ‌ها بپزد.
در این مرحله نمک و فلفل غذا را اندازه می‌کنیم تا همه مواد مزه دار شود. ناهار ما آماده است. آن را در ظرف مناسبی ریخته و با سبزیجات تازه سرو می‌کنیم.

شام رژیمی

مواد لازم:
جو پرک: نصف لیوان / کرفس: یک شاخه / هویج متوسط: یک عدد / سوپ مرغ: 2 لیوان / قارچ: 50 گرم / سیر: یک حبه / پیاز کوچک: یک عدد / جعفری و گشنیز خرد شده: نصف لیوان / آبلیموی تازه: 2قاشق غذاخوری/نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
جو را شسته و در آب گرم خیس می‌کنیم سپس آب آن را خالی کرده و آب مرغ را روی آن ریخته و روی حرارت می‌گذاریم. وقتی سوپ لعاب دار شد کرفس، پیاز، سیر و هویج را خرد کرده و به سوپ اضافه می‌کنیم. وقتی مواد پخت، قارچ‌ها را اسلایس شده را به سوپ اضافه می‌کنیم. کمی آبلیموی تازه هم اضافه می‌کنیم تا رنگ قارچ‌ها عوض نشود. بعد از پخت مواد و لعاب دار شده سوپ، جعفری و گشنیز ساتوری شده، نمک، فلفل و زردچوبه را به سوپ اضافه کرده و بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. وقتی سوپ کمی خنک شد آن را در ظرف مناسب ریخته و سرو می‌کنیم.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها