صحبت‌های معاون سیما درباره برنامه‌های جدید تلویزیون و جهش بزرگ در تولیدات تصویری

رشد 200درصدی برنامه‌های استعدادیابی

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما؛ متن یادداشت دکتر میرباقری به این شرح است. سیما در ادامه مسیر رو به پیشرفت خود در حوزه آثار نمایشی و غیرنمایشی، در سال رونق تولید گام‌های بزرگی را برداشته است.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۹۲

پس از برنامه‌های نوروزی تلویزیون که طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، بیش از 80 درصد بیننده داشتند، این آمار (80 درصد) در ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان و همچنین برنامه‌های تابستانی سیما نیز حفظ شد. در این مقطع، آثار برجسته‌ای از جمله سریال «نون خ»، «گاندو» و برنامه «عصر جدید» روی آنتن تلویزیون رفت که رکورد تازه‌ای را در جذب و جلب رضایت مخاطب ثبت کرد. نکته مهم این است که این رضایت از طریق مجموعه‌هایی با موضوع‌های ویژه و محتوای آموزنده به دست آمد و نه برنامه‌هایی صرفا سرگرم‌کننده. سیما از شش ماهه دوم امسال بیش از ۱۵ برنامه برند جدید را به‌تدریج روی آنتن می‌برد. این برنامه‌ها عبارتند از: مسابقه ایران‌شناسی «سبقت» ؛ نمایشی عمو پورنگ و برنامه «یار دبستانی من»؛ «آبادان»، «میدون» ، «اعجوبه‌های کوچک»، «پلاسما یا ایرانیوم»‌؛ «قالیچه پرنده» ؛ جنگ خانوادگی با نام «شصت تا صد»، مسابقات مهارت رانندگی با نام «دست فرمون»، «تهمتن»، «مجری‌شو» ، «خندوانه» ؛ مسابقه بزرگ مهارتی؛ مسابقه بزرگ استعدادیابی «ضحا» ؛ «سوریخ» و مسابقه «لیگ مدارس» .
این تولیدات جدید، گواه رشد ۲۰۰ درصدی تولید برنامه‌های استعدادیابی و مسابقه‌هایی با پروداکشن بزرگ را می‌دهد.سریال‌های جدید شامل «ترور خاموش» قسمت دوم «محکومین»، «87 متر»، «آسمان هوای باران دارد»، «نفوذ» ، «پایتخت٦»،«مرضیه»، «از سرنوشت»، «بچه مهندس‌3»، «ستایش‌3»، «سرباز»، «بهترین سال‌های زندگی‌ما» و «فوق‌لیسانسه‌ها». ضمن این‌که تصویربرداری دو سریال الف ویژه «موسی(ع)» و «سلمان» در شش‌ماهه دوم سال آغاز خواهد شد.سه سریال فاخر «طلاق»، «جشن سربرون»، «شارع الحمراء»(درباره مقاومت لبنان) در مرحله تولید و پیش تولید قرار دارند. سومین جشنواره فیلم و عکس مستند در آبان‌ماه و ششمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم در اسفند ماه برگزار خواهند شد. ستاد رسانه‌ای رونق تولید که تا امروز دستاوردهای خوبی در راستای تحقق شعار سال داشته، موضوع عفاف و حجاب و امر مهم پاسداشت زبان و ادبیات فارسی؛ سه دستور کار جاری و ثابت معاونت سیما است. تلویزیون همچنین برای مناسبت‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی‌هایی دارد، از جمله تشکیل ستاد اربعین با شش کمیته برای انعکاس هرچه باشکوه تر حماسه حسینی. شبکه‌های سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس برای جدول پخش خود برنامه‌هایی بیش‌بینی‌کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها